دومین آزمایشگاه معتمد محیط زیست اردبیل مجوز فعالیت گرفت

به گزارش رکنا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان ، حسن قاسم پور گفت، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی که از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده، در حال حاضر یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌ها در سطح دانشگاه‌های استان است.

وی افزود، این آزمایشگاه در زمینه آزمایشات مختلف مورد نیاز دانشجویان و پژوهشگران (فیزیک وشیمیایی، فلزات سنگین، میکروبی و …) فعالیت می‌کند و در حال حاضر مجوز فعالیت تحت عنوان «آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه هوا و صدا» را نیز دریافت کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی، ارتقاء و توسعه آزمایشگاه‌های معتمد دیگر در سطح استان، ضمن کاهش هزینه‌های جاری واحد‌های صنعتی و غیر صنعتی استان و رونق اقتصادی و نیز اشتغال زایی برای افراد بومی، وضعیت پایش و نظارت‌های کنترلی صنایع مستقر در سطح استان از نظر آلودگی‌های زیست محیطی، بصورت مطلوب و با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

قاسم‌پور در خصوص نحوه درخواست مجوز فعالیت تحت عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد، با توجه به تفویض اختیار سازمانی صورت گرفته، در حال حاضر امورات مربوط به صدور مجوز آزمایشگاه‌های معتمد در استان توسط این اداره کل و بصورت الکترونیکی از طریق سامانه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار به نشانی: https://mojavez.ir انجام می‌شود.

وی گفت: متقاضیان استانی می‌توانند جهت دریافت گواهینامه آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست از طریق سایت مذکور اقدام کنند.

 

کدخبر: 814534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟