ماجرای جابجایی اشیای بدل به جای اصل در موزه همدان چه بود؟
حجم ویدیو: 22.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:50

به گزارش رکنا از همدان، علی مالمیر روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سرقت از موزه همدان مربوط به خطای انسانی بوده و ارتباطی با مسئله عدم وجود زیرساخت و یا شکست حفاظتی نداردو

وی با تاکید براینکه پس از اطلاع  از موضوع  سرقت به سرعت بررسی های لازم صورت گرفته است، ادامه داد: افرادی که در این زمینه قصور و کوتاهی داشتند، بازداشت شدند و پرونده سرقت در هیات تخلفات اداری و محاکم قضایی در دست پیگیری است.

مالمیر هرگونه شایعاتی در زمینه جایگزینی اشیای بدل به جای اصل در موزه همدان را کذب خواند و گفت: جایگزینی اشیای بدل به جای اصل کذب است و بدون هیچ اغماضی پرونده در محاکم قضایی در دست پیگیری و رسیدگی است و روند قانونی را طی می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان هرگونه اظهارات غیرکارشناسی، غیرمسئولانه و غیراخلاقی درباره این موضوع را نادرست خواند و یادآور شد: سارق با قید وثیقه آزاد است و تحت اشراف کامل شعبه رسیدگی است.

150 میلیارد تومان دستاورد سفر رئیس جمهور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان همدان، پروژه‌هایی را در چند محور تعریف کردیم و ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق این سفر برای سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مصوبه گرفتیم.

مالمیر گفت: منتظر هستیم تا مصوبات سفر ابلاغ رسمی شود و تخصیص اعتبارات طی دو سال اتفاق می‌افتد.

وی موضوع دستکندها، ساماندهی و مرمت بافت‌های واجد ارزش شهری و روستایی، تکمیل زیرساخت‌ها روستاهای هدف گردشگری، مناطق نمونه و محورهای گردشگری و ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی استان همدان را از جمله محورهای مهم ارائه شده در سفر استانی رئیس جمهور عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: این محورها غیر از موضوعات گردشگری است که در طی سفر به ویژه در حوزه زیرساخت راه به عنوان بهره گردشگری به آن پرداخته شد و ردیف‌هایی که توانستیم از اعتبارات ملی گرفتیم.

مالمیر یادآور شد: همدان یکی از استان‌هایی است که ۳۱ میلیارد تومان امسال برای موزه منطقه‌ای اعتبار برای آن پیش‌بینی و ۲۲ میلیارد تومان برای تملک آزادسازی حریم هگمتانه ابلاغ شد و این ردیف‌های ملی غیر از مصوبات سفر استانی است.

وی با بیان اینکه امسال چندین برابر افزایش اعتبارات داریم و اقدامات خوبی در دست اجرا است، گفت: تمرکز ما در حوزه دستکندها است تا بتوانیم مهمترین شاخص کلان گردشگری که افزایش ماندگاری گردشگران است را ارتقا و محصولات جدید گردشگری ارائه دهیم.

 

کدخبر: 814226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟