نقشه زیرزمینی برای تصاحب گنج مرد قمی!

به گزارش رکنا از قم، سردار بهادر اسماعیلی اظهار داشت، فردی با طرح شکایت مبنی بر اینکه از سال ها قبل به علت علاقه به اشیاء عتیقه اقدام به خرید و جمع آوری کلکسیونی از سکه های قدیمی طلا، نقره و مس متعلق به دوره های اشکانی، ساسانی و تعدادی سر پیکان مفرغی هزاره اول قبل از میلاد به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال کرده و حین انجام معامله اموال موصوف از وی سرقت شده است، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود، مال باخته در اظهارات خود عنوان کرد به علت مشکلات مالی جهت فروش اموال یاد شده از طریق یکی از دوستانش با یک خریدار آشنا و در زیرزمین منزلی قصد انجام معامله داشته که در این حین، یکی از طلبکاران به درب منزل مراجعه می کند و نامبرده برای اقناع طلبکار می رود که در همین حین اموال به سرقت می رود.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت، در تحقیقات پلیس مشخص شد مالک منزل با نقشه قبلی و تبانی با خریدار، یکی از طلبکاران مال باخته را از حضور وی در محل مطلع کرده تا نقشه شان را عملی کنند.

سردار اسماعیلی با بیان اینکه 2 نفر در این رابطه دستگیر و اموال شامل 56 عدد سکه و سر پیکان عتیقه کشف شده است، افزود، در نهایت با هماهنگی مقام قضائی اموال مکشوفه تحت عنوان اموال تاریخی و فرهنگی کشور تحویل سازمان میراث فرهنگی استان شد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 814041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟