عرصه خبر و خبرنگاری مرز جغرافیایی ندارد/ تجلیل از نماینده خبرگزاری رکنا در قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین،  محمدرضا شکوهی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست با خبرنگاران فعال حوزه ایثار و شهادت، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: به مناسبت بزرگداشت ایام خبرنگار، امروز نشستی ترتیب دادیم تا از زحمات خبرنگاران فعال حوزه ایثار و شهادت تجلیل کنیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید محمود صارمی که در افغانستان شهید شده است، گفت: شهادت این شهید بزرگوار برای همگان پیام‌هایی دارد از جمله اینکه عرصه خبر و خبرنگاری مرز جغرافیایی ندارد و خبرنگاران در همه نقاط دنیا می‌توانند پیام ایثار و شهادت را مخابره کنند.

IMG-20220810-WA0148

شکوهی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و خبرنگاران هدف مشترکی دارند مبنی بر اینکه مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را احصا می‌کنند و سپس درصدد رفع آنها هستند، که این مهم فرصت خوبی است تا خبرنگاران دغدغه‌های این قشر معظم را به مسئولان بنیاد انتقال دهند تا در جهت برطرف شدن آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

ایثارگران به پایگاه‌های انتخاب رشته مراجعه کنند

شکوهی به ارائه مشاوره انتخاب رشته آزمون سراسری در رشته‌های مختلف به داوطلبان شاهد و ایثارگر استان قزوین اشاره کرد و گفت: امسال آئین‌نامه اجرایی پرداخت هزینه‌های دانشگاهی در برخی رشته‌ها تغییر کرده است، لذا داوطلبان به پایگاه‌های مشاوره تحصیلی که در همه شهرستان‌های استان قزوین دایر شده، مراجعه کنند تا با انتخاب رشته درست در دریافت خدمات با مشکلی مواجه نشوند.

همچنین در ادامه جلسه فوق، محسن آخوندی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین و علی گودرزوندچگینی مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطالبی پیرامون اهمیت و نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی و ایثار و شهادت بیان کردند.

IMG-20220810-WA0144

همچنین سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران جانباز ولی‌‌الله حسین‌زاده و رضا اسدی و همچنین خبرنگاران فعال و برتر حوزه ایثار و شهادت لیلا بیگدلی از خبرگزاری رکنا، نسرین رحیمی از خبرگزاری ایرنا، سهیلا عظیمی از خبرگزاری بسیج، زینب کلهر از خبرگزاری برنا، زهرا محبی از پایگاه ایثار و نوید شاهد، سید حسن حسینی از خبرگزاری حوزه، نسترن کیماسی از خبرگزاری دفاع مقدس، محمدرضا قزوینی‌مقدم از روزنامه ولایت، ندا حسین‌پور از خبرگزاری صداوسیما و باشگاه خبرنگاران جوان و طاهره موسوی از پایگاه خبری تیتر قزوین تجلیل کردند.

خبرنگاران در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارند

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین  فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهمترین مولفه‌های مبارزه با جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: خبرنگاران در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثا رو شهادت قرار دارند.

23

محسن آخوندی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شد، فرا رسیدن 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: حضرت زینب(س) وامام سجاد(ع) پیام رسان نهضت عاشورا بودند و ظلم یزیدیان را به گوش مردم رساندند.

وی با بیان اینکه در استان سه هزار شهید و یک ‌هزار و 380 مادر شهید داشتیم افزود: متاسفانه در چند ماه اخیر 50 نفر از این مادران به فرزندان شهیدشان پیوستند و خبرنگاران وظیفه دارند سراغ این پیام رسانان و گنجینه های اسرار شهدا بروند و یاد و خاطره آنها را زنده نگهدارند.

آخوندی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در استان قزوین 10 شهید خبرنگار تقدیم کرده ایم و 43 هزار آزاده نیز در کشور داریم که سهم استان 666 نفر است که در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از آنها تجلیل خواهد شد.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین یادآور شد: همچنین در استان قزوین 45 هزار نفر جامعه هدف و 35 هزار رزمنده داریم که باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام اساسی برداریم.

آخوندی اظهارداشت: چهار هزار ایثارگر شاغل در دستگاه‌های دولتی استان مشغول به کار هستند که 97 درصد آنها تبدیل وضعیت شده اند و برای سه درصد باقی مانده هم باید در دستگاه‌هایی که خود را فراتر از قانون می‌دانند جذب شوند در غیر اینصورت به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

 

یادواره شهیدان سرلشگر خلبان «بابایی و لشگری» برگزار شد

محمدرضا شکوهی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری و گرامیداشت شهدای خلبان استان قزوین، پنج‌شنبه بیستم مرداد ماه سال جاری  در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

13

 

وی افزود: در این مراسم، برنامه‌های متنوعی از جمله تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام و سخنرانی سردار داود غیاثی‌راد نماینده ایثارگران ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاون فرهنگی امور رزمندگان شمال و غرب کشور برگزار شد.

این مقام مسئول گفت: مراسم فوق به منظور تبیین رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان بابایی و لشگری و نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود.

شکوهی گفت: شهید بابایی گنجینه ارزشمند معنوی است که آحاد جامعه با بازخوانی خاطرات این شهید بزرگوار بیشتر با سیره و منش و روحیه فداکاری، ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و گذشت ایشان آشنا می‌شوند.

وی افزود: همچنین شهید لشگری پس از ۱۶ سال اسارت به نیرو‌های صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد به خاک مقدس وطن بازگشت که در بدو ورود به وطن لقب «سید الاسرای ایران» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد که این مهم بیانگر شخصیت والای این شهید بزرگوار است.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 813436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟