با اعمال سیاست حبس زدایی شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم
به گزارش رکنا از  ایلام، عمران علی محمدی در بازدید از حوزه های قضایی دهلران و موسیان با اشاره به این که تکریم ارباب رجوع از اولویت‌های اصلی دستگاه قضا است، اظهار داشت: انتظار داریم با تلاش همکاران قضایی و اداری و در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم پرونده‌های موجود کاهش چشمگیری داشته باشد.
وی بر رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق تاکید کرد و افزود، تمامی پرونده‌های معوق جهت رسیدگی در دستور کار قرار گیرد تا جایی که هیچ گونه پرونده معوق و رسوبی نداشته باشیم.
رئیس کل دادگستری ایلام به اهمیت سیاست کاهش جمعیت کیفری اشاره نمود و گفت، باید سعی شود که سیاست حبس زدایی را اعمال نماییم و با استفاده از ظرفیت های قانونی و نهاد های ارفاقی شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.
 
وی ادامه داد، در رسیدگی‌ها ، صدور احکام و تصمیمات قضایی به تاسیسات حقوقی جدید توجه و از نظام نیمه آزادی، مراقبت الکترونیک، تبدیل مجازات، تعویق مجازات، آزادی مشروط، مرخصی پایان حبس و… استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه با برخی از مراجعین این حوزه قضایی دیدار و گفتگو نمود و پس از استماع مطالبات مردم، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

ایلام/کوثر موسوی 

 

کدخبر: 812729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟