قضات از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همزمان با هفته قوه قضاییه، مراسم معارفه دادستان جدید قزوین روز شنبه با حضور حجت الاسلام موسوی معاون اول دادستان کل کشور، آیت الله اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، اعلایی استاندار، شعبانی رئیس کل دادگستری استان، روح الله عباسپور رئیس مجمع نمایندگان و فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، شهردار، فرماندار، مدیران دستگاههای اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، قضات و مدیران دستگاه قضا در دادگستری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی در این مراسم اظهارداشت: یکی از ادیانی که داعبه جهان شمولی دارد دین مبین اسلام است. که برای تمام لحظات بشریت و حیات فردی و اجتماعی نظام کاملی تدارک دیده و آیین و تکالیف خود را بر اساس امور اجتماعی  پایه ریزی کرده است.

وی افزود: ائمه با همه سختی ها در مسیر اصلاح امور حرکت کردند و در جامعه ای که تضارب آرا وجود دارد اگر نظمی در کار نباشد شاهد آشفتگی و بی نظمی خواهیم شد.

موسوی بیان کرد: حیات اجتماعی ازحیات فردی برتر است و یک ضمانت اجرایی لازم دارد که آن هم قضا، قضاوت، رسیدگی و دادرسی عادلانه است.

معاون اول دادستان کل کشور یادآورشد: برای جلوگیری از اضمحلال اجتماعی بدون تردید دستگاه قضا نقش اساسی و حیاتی دارد لذا لازم است قضات همه لایه های اجتماعی و قوانین کیفری و حقوقی را بشناسند و بدانند چگونه رفتار کنند و در مسیر احقاق حقوق مردم قاطع و جدی باشند.

معاون اول دادستان کل کشور اظهارداشت:  دادستان ها باید تهدیدها و آسیبها را بشناسند و با شناخت لایه های اجتماعی بتوانند در لحظه تصمیم بگیرند و بر موضوعات کیفری و حقوقی مسلط باشند. 

وی اضافه کرد: دشمنان می خواهند مسئولانی در جمهوری اسلامی سرکار بیایند که با خود وجامعه بیگانه باشند و مردم را ناراضی کنند و بین آنها و نظام فاصله بیفتد

موسوی بیان کرد: این مردم شایسته بهترین خدمتها هستند و مدیران باید خود را خادم آنها بدانند و با رویکرد جهادی در مسیر رفع گرفتاری های مردم گام بردارند.

وی اظهارداشت: دشمنان قسم خورده وقتی دیدند انقلاب به پیروزی رسیده آشفته شدند و شهید بهشتی را از انقلاب گرفتند و این رفتار استکباری همچنان در رفتار آمریکای جنایتکار دیده می شود و جای تعجب است که چگونه برخی افراد همچنان دنبال تطهیر چهره زشت آمریکا هستند و شعار مرگ بر آمریکا باید نسل به نسل منتقل شود تا آیندگان نیز با پلیدی استکبار آشنا شوند.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح کرد: نباید اجازه دهیم عده ای چهره آمریکا را تطهیر کنند و بهترین راهکار خدمت به مردم است و امروز ناراضی کردن حتی یک نفر حرکت در مسیر دشمن است لذا توصیه می کنیم هر کسی به شما مراجعه می کند مراقب باشید کوچکترین بی احترامی به مردم صورت نگیرد.

image_2022_6_25-13_26_14_495_T0i

وی اضافه کرد: دادستان ها توجه کنند که در کنار رافت  و برخورد محبت آمیز و کریمانه با مردم باید با مفسدان، متخلفان و برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش جامعه با شدت و قاطعانه برخورد کنند تا متخلفان به گونه ای تنبیه شوند که آرامش جامعه حفظ شود.

موسوی بیان کرد: دادستانها باید همیشه در میدان باشند و خواب را بر خود حرام کنند تا خواب متجاوزان و متخلفان آشفته و امنیت جامعه تضمین شود.

وی اظهارداشت: توصیه اکید داریم که دادستانها صیانت از حقوق عامه را در اولویت قرار دهند و بدانند دشمنان با اقیانوسی از فساد و تباهی در فضای مجازی می خواهند مردم را دچار تردید و بی اعتمادی کنند لذا رصد مستمر این فضا ضروری است.

موسوی گفت: از دادستان قزوین درخواست می کنیم با راه اندازی کارگروهی برای رصد فضای مجازی با کسانی که حجاب و عفاف را خدشه دار کرده و هنجارشکنی می کنند برخورد قانونی شود.

وی افزود: آموزش ضابطان، تعامل و هم افزایی با مسئولان استانی، نمایندگان، استاندار، معاونان استانداری و شورای تامین، برخورد با گرانفروشان و محتکران در دستور کار مسئولان قضایی قرار گیرد تا رضایت مردم جلب شود.

این مسئول قضایی تصریح کرد: مسئولان کاری نکنند که مردم از نظام دلسرد و نا امید شوند زیرا نظام براحتی بدست نیامده که بسادگی آسیب ببیند و اگر غفلت و کوتاهی کنیم و بی توجه باشیم و با اخلاق و منش خوب با مردم رفتار نکنیم آسیب جدی خواهیم دید.

image_2022_6_25-13_26_51_437_SUo

وی اظهارداشت: امروز مجلس، دولت و دستگاه قضا می خواهند مشکلات کشور را حل کنند اما گرفتاری ها زیاد است و مردم باید صبوری کنند تا از گردنه ها عبور کنیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات محمد قاسمی، دادستان سابق، حسین رجبی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

 

 

 

 

 

کدخبر: 796399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟