نجات ۱۷ گمشده ی ارتفاعات تالش

به گزارش رکنا از رشت، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه این حادثه به جمعیت هلال احمر در ساعت ۲۱:۰۰ روز یکشنبه ۱۶ مرداد اطلاع رسانی شد و امدادگران در ساعت ۲۱:۴۴ در صحنه حضور یافتند، گفت، وقتی این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد، دو تیم از پایگاه ورگه دره تالش به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جست‌وجو، گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

غلامی با اشاره به اینکه این عملیات در ساعت ۰۱:۲۳ بامداد پایان یافت، افزود، خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

سیاوش غلامی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد، هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد، به دلیل عدم آشنایی گروه های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعا عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود، مردم برای گزارش حوادث می توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 812418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟