شهرداری مشهد دخالتی در تعرفه شهربازی پارک ملت ندارد

به گزارش رکنا از مشهد، محمود عیدی دراین خصوص افزود، شهرداری با بهره‌بردار شهربازی پارک ملت قرارداد دارد که در آن ذکرشده در حوزه‌هایی که ارگان و دستگاه متولی دارد نظارت بر عهده آن مجموعه‌ها است.

وی اضافه کرد، به‌عنوان نمونه در شهربازی‌ها بحث استاندارد وسایل بازی را داریم که استاندارهای موردنیاز را بهره‌بردار باید از اداره کل استاندارد اخذ کند، در خصوص قیمت‌گذاری نیز همین‌گونه است و تعرفه‌ها از سوی اتحادیه مشخص می‌شود؛ لذا بهره‌بردار شهربازی پارک ملت نرخ نامه خود را از اتحادیه بازی و سرگرمی که مجموعه متولی این امر است دریافت کرده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد بابیان اینکه اداره مالیات هم مالیات از درآمدهای مجموع پارک ملت دریافت و هم ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده را محاسبه می‌کنند، اظهار کرد، این مجموعه، مکاتباتی را با اتحادیه خود انجام داده که این افزایش نرخ برای چیست؟ که پاسخ‌داده‌شده ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده نیز در نرخ نامه محاسبه‌شده است، به‌طور مثال اگر نرخ استفاده از یک دستگاه ۴۵ هزارتومان بوده با ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به ۵۰هزار تومان افزایش پیداکرده است.

وی اضافه کرد، درمجموع بحث نرخ‌گذاری در شهربازی پارک ملت به شهرداری ربطی ندارد و نرخ‌گذاری از سوی اتحادیه مربوطه انجام‌ شده و افزایش نرخ هم به دلیل محاسبه ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده بوده است.

وی افزود، هرچند که شهربازی پارک ملت در اختیار بهره‌بردار بخش خصوصی است اما از لحاظ مباحث اجتماعی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهند تا قشرهای آسیب پذیر با شرایط خاص و ویژه از شهربازی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

 

خراسان رضوی/ محمدعلی میرشکار

کدخبر: 811238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟