ضرورت فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در زمینه فرزند آوری

به گزارش رکنا از قم، سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت با اشاره به ضرورت تشکیل مجموعه نظارتی متشکل از دستگاه‌های استانی و تشکل‌های مردم نهاد در زمینه فرزند آوری گفت، ظرف یک ماه آینده با همکاری و هماهنگی این دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد بر ادارات و سازمان‌های مرتبط با موضوع جوانی جمعیت نظارت شود تا عملکرد این دستگاه‌ها در این زمینه روشن شوند.

استاندار قم از آمادگی مجمع خیران استان برای ساخت مسکن برای خانواده‌هایی که فرزند چند قلو دارند خبر داد و افزود، مجمع خیران استان قم آمادگی دارد که در زمینه تامین مسکن و کمک به رفع نیازمندی‌های خانواده‌های صاحب چند قلو کمک نمایند.

در ادامه این نشست فرماندار قم گفت، شیوه‌های غربالگری کاملا تغییر کرده و تا زمانی که پزشک متخصص ظن قوی به ناهنجاری نداشته باشد، نباید این اقدام انجام شود.

عباس ذاکریان وی افزود، متاسفانه این تغییر رویه در جامعه و به طور ویژه در میان کادر درمان آن طور که باید تبیین نشده است و باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

فرماندار قم با اشاره به اینکه آمار سالیانه درخواست‌های رسمی و قانونی سقط جنین در قم عدد بالایی است، عنوان کرد: اگر در حوزه ابطال پروانه پزشکی  افرادی که به صورت غیرقانونی در حوزه سقط جنین فعالیت می‌کنند ورود کنیم می‌تواند بازدارندگی بسیار بالایی داشته باشد.

نظری / قم

 

کدخبر: 810885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟