پیش بینی ۹۹۳ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در قم

به گزارش رکنا از قم، ابراهیم ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، پیش‌بینی ۹۹۳ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در سفر هیئت دولت به قم در دی ماه سال گذشته، توسط ۲۲ بانک عامل باید پرداخت شود و تاکنون ۲۵۵ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

وی افزود، ۵۲۵ میلیارد تومان باید توسط وزارت کشور، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی پرداخت شود که بخشی از آن‌ها پرداخت شده و این ارقام ماحصل سفر رییس‌جمهور به قم است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم با بیان این که در این سفر ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده شده است، گفت، از این مبلغ ۱۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در قالب پنج هزار و ۷۵۲ میلیارد تسهیلات ثابت و پنج هزار و ۹۳۷ میلیارد تسهیلات در گردش بوده که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اختصاص می‌یابد.

به گفته ملکی، مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان قم در ۲۰ حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، منابع آب، امنیت شهرها، اداره امور غذایی، انرژی، حمل‌ونقل، کاهش آلودگی و محیط‌زیست، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، دین و مذهب، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و صنایع دستی، رسانه، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت و آموزش عالی و حمایتی و توان‌بخشی استان بوده است.

وی طرح‌های پیشنهادی برای این تسهیلات را ۱۳۲ طرح دارای توجیهات اقتصادی و فنی توسط استان دانست و افزود، تسهیلات طرح‌های پیشنهادی با اولویت برای رونق تولید، اشتغال و مشاغل خانگی توسط ۱۱ بانک عامل پرداخت خواهد شد که تاکنون ۲ هزار و ۱۸ میلیارد تومان توسط این ۱۱ بانک عامل پرداخت شده است.

نظری / قم

 

کدخبر: 810573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟