بی‌خطرسازی روزانه 5 تن پسماند‌ بیمارستانی در قم

به گزارش رکنا از قم سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در سایت البرز قم اظهار کرد، تمام پسماند‌های خانگی شهر به اضافه پسماند‌های بیمارستانی به مجموعه سایت البرز انتقال پیدا می‌کند و فراوری و تولید کود کمپوست هم در این مجموعه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه روزانه ۵ تا ۶ تن پسماند پزشکی در شهر تولید می‌شود، ادامه داد، ۵۰ درصد این میزان پسماند‌ها توسط ۱۰ بیمارستان موجود در شهر تولید می‌شود که پس از اتوکلاو، به ناوگان جمع‌آوری که به‌صورت مستقل فعالیت کرده، تحویل داده می‌شود و سپس به مجموعه سایت البرز انتقال می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه مطب‌ها، درمانگاه‌ها و پلی کلینیک‌ها که پسماند کمتری دارند و امکانات و زیرساخت برای امحا و بی‌خطرسازی ندارند، توسط دو شرکت بخش خصوصی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی جمع‌آوری می‌شود افزود، این پسماند‌ها روزانه به مرکز امحا پسماند‌های عفونی انتقال پیدا می‌کنند.

به گفته میرابراهیمی، روزانه ۲ و نیم تن پسماند پزشکی از پلی کلینیک‌ها، مطب و درمانگاه به مرکز امحا پسماند واقع در مجموعه سایت البرز انتقال پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: هیچ‌گونه نگرانی بابت تماس شیرابه پسماند‌ها با آب‌ها زیرزمینی وجود ندارد چراکه پسماند‌های پزشکی به‌صورت کامل بی‌خطر سازی و سپس دفن می‌شود و از طرفی مجموعه سایت البرز با آب‌های زیرزمینی تا عمق ۹۰ متر فاصله دارد.

نظری / قم

 

 

 

کدخبر: 809625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟