عدالت رسانه‌ای یک مطالبه به حق است/ پاسخگویی مدیران خواسته جدی دولت است

به گزارش رکنا از اصفهان،محمدرضا جان‌نثاری گفت، حضور رسانه‌ها در بین مردم و مسئولان و رسیدگی به مشکلات جامعه و بیان حقایق باعث می‌شود مردم با آرامش مشکلات خود را بیان کنند و احساس بهتری پیدا کنند از این رو امید در دل مردم جاری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در دیدار با اهالی رسانه افزود، در جلسه شورای اطلاع‌رسانی باید سیاست‌گذاری رسانه‌ای استان و شهرستان را انجام دهیم؛ معتقدم باید مسائل رسانه‌ای استان را از زبان بدنه رسانه بشنویم.

جان نثاری با بیان اینکه یکی از مزایای رسانه‌ها این است که عیوب را نشان می‌دهند، اضافه کرد، مسئولانی که استقبال رسانه را به همراه ندارند یعنی نمی‌خواهند کار خود را ارتقا بدهند و بهتر از روز گذشته عمل کنند. سیستم رسانه همه نقایص و عیوب را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد،  مسئولان باید پاسخگوی رسانه باشند و در حوزه کاری خود جوابگو باشند چرا که پاسخگویی یکی از مطالبات جدی دولت است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان افزود،  شفافیت و پاسخگو بودن یکی از مطالبات و شعارهای جدی دولت سیزدهم است، اگر مسئولی می‌خواهد ذیل دولت عمل کند باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد، در جلسات شورای اطلاع رسانی مرزها را مشخص کردیم تا مسئولان به راحتی بتوانند مسائل و اطلاعاتی که می‌توان منتشر کرد را در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دهند. این در حالی است که مسئولان برای اینکه مصاحبه نکنند و مشکلات حوزه کاری خود را عنوان نکنند به رسانه‌های می‌گویند محرمانه است.

مسئولان باید زیرساخت‌ها را در سیستم رسانه‌ای ایجاد کنند

جان‌نثاری یادآور شد: تنها مسئله‌ای در استان محرمانه است که شورای تامین بازگو کردن آن را نهی کرده باشد در غیر این صورت همه مسائل باید مطرح شود.

وی گفت، مسئولان باید زیرساخت‌ها را در سیستم رسانه‌ای ایجاد کنند از این رو باید رسانه‌های بیشتر مسئولان را حمایت و همراهی کنند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، مسئولان باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند از این رو ابلاغیه‌های لازم توسط شورای اطلاع رسانی استان انجام شده و فرمانداران و مسئولان در این راستا توجیه شدند. از این پس اگر مسئولی پاسخگوی رسانه‌ها نبود رسانه‌ها موظف هستند موارد را به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان اطلاع دهند.

مسئولان موظف هستند بستری فراهم کنند که خبر به درستی منتشر شود

وی گفت: مسئولان موظف هستند بستری فراهم کنند که خبر به درستی منتشر شود تا از نشر اکاذیب و خلاف واقع توسط برخی افراد جلوگیری شود.

وی درباره مسائل و مشکلات خاص خبرنگاران گفت، خبرنگاران و اصحاب رسانه راه حل‌ها را مطرح کنند تا توسط مسئولان مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد. اینکه می‌گوییم برای آحاد مردم و مسکن آن‌ها برنامه داریم یعنی اصحاب رسانه‌ها هم در این اولویت بندی‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به عدالت رسانه‌ای ادامه داد، عدالت رسانه‌ای یک مطالبه به حق است، اگر برای جلسات استانداری تنها از قشر خاصی دعوت شود عدالت رسانه‌ای رعایت نشده است بلکه باید خبرنگاران به صورت فراگیر دعوت شوند.

جان‌نثاری اضافه کرد، هرکسی که در مصدر اجرایی قرار می‌گیرد صاحب فکر و اندیشه است. اما اگر فردی بر روی عنوان خود گرایش‌های خاص اعمال کرد آن فرد عادل نیست چون اعمال یک طرفه انجام دادن خارج از عدالت است.

وی با اشاره به مسائلی که برای خبرنگاران در سفر رئیس جمهور به اصفهان رخ داد، گفت، از همه خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم چرا که حقوق آن‌ها در سفر ریاست جمهوری به اصفهان رعایت نشد، امیدواریم در برنامه‌های آتی شاهد این سبک اتفاقات نباشیم و ما در مقابل این موضوع جواب قانع کننده‌ای نداریم جز عذرخواهی.

اصفهان / بهمن راعی

کدخبر: 810255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟