پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ شایقی با اعلام این خبر اظهار کرد: پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی استان می‌توانند از این ظرفیت در تأمین نیازمندی خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات با ابلاغ بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات بودجه‌ای سال جاری شرایط مطلوبی را ایجاد می‌کنند تا سرمایه‌گذاران با دغدغه کمتر این منابع حمایتی را دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در سال جاری نیز با ابلاغ سهمیه استان در پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ امیدواریم منابع موردنیاز به طرح‌های نیمه‌تمام و تولیدی و صنعتی اشتغال‌آفرین اختصاص یابد که قطعاً شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت خواهند بود.

شایقی با اشاره به آخرین وضعیت پرداختی تسهیلات از این محل به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران افزود: طرح‌های اقتصادی ایجادی، توسعه‌ای و نیمه‌فعال و راکد که نیازمند تأمین منابع مالی هستند، از این ردیف تسهیلات بهره‌مند شده تا امکان بازگشت آن‌ها به چرخه تولید و افزایش اشتغال‌زایی فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های تولیدی بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و حتی فرهنگی و ورزشی شامل تبصره ۱۸ هستند.

شایقی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا پیگیری لازم را برای طرح‌های تولیدی و صنعتی انجام دهند تا شرایط مطلوب و امیدبخشی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی به اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور دولت سیزدهم راهی جز جراحی اقتصادی نداشته تا در کنار حمایت از مصرف‌کنندگان و آحاد جامعه، بخشی از منابع یارانه‌ای را نیز به تولید اختصاص دهد.

 

کدخبر: 781514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟