آموزش و پروش 50 درصد فعالیتهای آموزشی خود را به مهارت آموزی اختصاص دهد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، اولین جلسه شورای عالی مهارت استان قزوین با حضور شاه پسند معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای، طاهرپور مدیرکل نظارت، بهسازی و هدایت شغل سازمان، ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، اعلایی استاندار، پیله فروش معاون اقتصادی استاندار و حجت الاسلام عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمود عرب در این جلسه گفت: اگر کسی کسب و کار نداشته باشد با آسیب های جدی مواجه می شود و بدون تردید مهارت آموزی یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به یک شغل پایدار است.

وی اضافه کرد: مهارت آموزی آنقدر مهم است که به انبیا هم توصیه شده بود و پروردگار به داود پیامبر مهارت گره آموزی و صنعت کشتی سازی را با تعالیم وحیانی می آموزد و امروز هم باتاکید به واقعیتهای جامعه رهبری هم می فرمایند در کنار دانش به مهارت هم نیاز داریم و باید آن را جدی بگیریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین بیان کرد: در سالی که به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال نامگذاری شده نقش شورای عالی مهارت استان باید پررنگ تر باشد و بتوانیم در این عرصه کارهای مهمی را عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام عرب تصریح کرد: حلقه واسط بین تولیدکنندگان دانش با مصرف کنندگان علم که بنگاههای اقتصادی هستند با مهارت آموزی شکل می گیرد و در استان قزوین دو برنامه کلی طرح استانی و ملی داریم و برای توسعه مهارت آموزی اقدام خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: برای اجرای طرح های مشخص شده بدون تردید شورای عالی مهارت استان نقش کلیدی دارد وامیدواریم با کمک دستگاههای متولی بتوانیم اقدامات خوبی را اجرا کنیم.

این مسئول یادآورشد: باید بتوانیم نیازهای مهارتی استان را شناسایی کنیم تا آموزش های فنی و حرفه ای تقاضا محور بر اساس نیاز بازار طراحی و برنامه ریزی شود.

عرب اضافه کرد: تلاش کرده ایم با توسعه کلاس های مهارت آموزی ، محیط کار را به درون خانواده ببریم و در این راستا چند کارگاه تجهیز شده که در این میان همکاری کمیته امداد بسیار موثر بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین تصریح کرد: در آستانه انقلاب صنعتی چهارم هستیم و خیلی از مشاغلی که امروز نیاز بازار است در آینده منسوخ خواهد شد لذا تاسیس شهرک مهارتی برای مشاغل آینده طراحی شده است.

وی بیان کرد: برای ایجاد شهرک مهارتی تفاهم نامه سه جانبه با دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی در آبیک و استانداری و فنی حرفه ای منعقد شده است که امیدواریم مقدمات اجرایی شدن آن مهیا شود

 

 

 

 

کدخبر: 807470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟