افزایش برخی جرائم در استان مناسب نیست
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، دومین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و محکومان سابقه دار استان قزوین روز دوشنبه در دادگستری تشکیل شد‌.
علی شعبانی در این نشست اظهارداشت: حفظ امنیت جامعه بسیار مهم و در سایر حوزه ها نیز تاثیرگذار است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: هر جامعه ای به این امنیت نیاز دارد و ضروری ترین نیاز جامعه بدون تردید امنیت است و باید آن را در همه شئون پیاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: تامین امنیت فقط با یک دستگاه محقق نمی شود و همه باید برای تحقق آن مشارکت داشته باشند تا به نتایج مهمی برسیم.

شعبانی یادآورشد: خوشبختانه با تلاش های انجام شده در حوزه پیشگیری از جرم در ردیف ۵ استان شاخص کشور هستیم و این روند با تداوم همکاری دستگاههای اجرایی بایستی با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: افزایش برخی جرائم در استان مناسب نیست و باید تغییراتی در برنامه ها و نوع رویکردهایمان ایجاد کنیم تا جایگاه استان را در کاهش جرائم ارتقاء بخشیم.

شعبانی افزود: در جامعه کسانی برای تامین امنیت مردم جان خود را فدا می کنند و برخی سلامت و امنیت جامعه را به مخاطره می اندازند لذا برخورد با مختل کنندگان نظم و امنیت جامعه بدون اغماض و با شدت خواهد بود.

این مسئول قضایی گفت: باید برنامه ریزی های ما به گونه ای باشد تا بصورت عملی بتوانیم با مجرمان حرفه ای و سابقه دارد برخورد کرده و به افزایش امنیت جامعه کمک کنیم.

وی اظهارداشت: در برخورد با مجرمان حرفه ای دستورالعمل و بخشنامه های زیادی داریم و از همکاران قضایی خواسته ایم با مجرمان سابقه دار با شدت بیشتر برخورد کنند تا آرای قضایی بازدارنده باشد.

شعبانی گفت: قضات باید بدانند امنیت مردم بسیار مهم است و اگر در برخورد با مجرمان سخت نگیریم هزینه های زیادی به جامعه تحمیل شده و آرامش و امنیت جامعه به خطر می افتد.

وی افزود: در صدور قرار تامین، اجرای حکم، دادن مرخصی و یا پابند و رای باز برای مجرمان حرفه ای لازم است سخت گیری و دقت بیشتری شود تا شاهد تکرار جرم از سوی افراد سابقه دار نباشیم.

شعبانی یادآورشد: برخی مجازاتها می تواند با در نظر گرفتن شرایط جامعه در ملا عام اجرا شود تا بازدارندگی ایجاد کند.

وی اظهارداشت: مدیران دستگاههای اجرایی استان لازم است برنامه های خود برای تحول و تغییر در وقوع جرائم خشن را ارائه دهند تا بتوانیم چشم انداز بهتری در کاهش جرم و تقویت امنیت  جامعه ترسیم کنیم.

 

 

کدخبر: 807463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟