آزادی مشروط 200 زندانی در بند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی شعبانی در این نشست با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: تقوا و ترک گناه و معصیت اگر سرلوحه همه کارهای اجتماعی ما قرار گیرد بسیاری از اموراصلاح می شود.

وی بیان کرد: فرمان خداوند برای زندگی دنیایی انسان هم کمک می کند اما در دنیای امروز گاهی غیر مسلمانان در عمل به دستورات دینی بهتر عمل کردند و نتایج ارزشمندی هم گرفتند و ما باید از آن غفلت نکنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: درآستانه سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش باید اذعان کرد آنچه داریم مدیون شهداست و ما هم با عمل به وظایف خود باید در مسیر شهدا قرار گیریم.

وی اضافه کرد: اهمیت رسانه در عصر کنونی بسیار مهم است و این روزها معاندین از همین ظرفیت برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند ولی ما هنوز این اهمیت را درک نکرده ایم.

شعبانی اظهارداشت: اخلاص درعمل مهم است و کار رسانه نیز نوعی جهاد تلقی می شود و در دستگاه قضایی حمایت از اصحاب رسانه را تکلیف خود می دانیم زیرا رسانه ها به تحقق اهداف نظام کمک می کنند و برای حفظ نظام اسلامی باید کنار هم باشیم و از همدیگر حمایت کنیم البته در کنار حق همیشه وظیفه هم مطرح است و هر کس از این دایره خارج شود با آن برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته 268 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد و با تلاش قضات بیش از 260 هزار فقره آن رسیدگی و برای آنها رای صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 81 هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف وارد شد که برای بیشتر آنها رای لازم صادر شده است.

این مسئول قضایی افزود: با تشکیل 8 جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال تعداد 80 مصوبه داشتیم که در این راستا 353 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی آزادسازی شده است.

وی بیان کرد: همچنین از 2260 مورد تغییر کاربری جلوگیری شد و 135 هکتار از اراضی به وضع سابق برگشت.

شعبانی اضافه کرد: در صیانت از بیت المال در 4 هکتار از اراضی حکم قلع و قمع صادر شده و 155 حلقه چاه غیر مجاز پلمب و مسلوب المنفعه شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی با تشکیل 62 جلسه ، 150 مورد بازدید میدانی انجام شده و 210 مصوبه خروجی این نشست ها بوده است.

شعبانی یادآورشد: با بررسی مشکلات 447 واحد تولیدی و صنعتی توانستیم با کمک دستگاههای اجرایی نسبت به احیای 27 واحد اقدام کنیم که با این کار 1700 کارگر جدید جذب شد و 8500 نفر به کار بازگشتند.

شعبانی یادآورشد: برای 1560 نفر از زندانیان هم که رای باز داشتند توانستیم در حین محکومیت شغل ایجاد کنیم و درمان 1700 مددجوی زندانی هم مهیا شد و 2900 زندانی هم از خدمات مشاوره ای برای حل مشکلات خانوادگی برخوردار شدند و کلاس مهارت زندگی برای 2500 زندانی نیز تشکیل شد که مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: برای هوشمند سازی اقدامات قضایی طرح های خوبی اجرا شده و با 8370 مورد دادرسی الکترونیک برای تسهیل در امور قضایی مردم اقدام کرده ایم.

شعبانی اظهارداشت: 147 هزار فقره ابلاغ الکترونیک در استان اجرا شده که با این کار 95 درصد ابلاغ های مخاطبان به صورت غیر حضوری و الکترونیک بوده است

 

 

 

 

کدخبر: 794574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟