انجام 32 عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در ماه گذشته

به گزارش رکنا از یزد، دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : عملیات امداد و نجات در تیر ماه 1401 که  شامل: 17 عملیات جاده ای، 9  مورد خدمات حضوری ، 1 مورد خدمات مناسبتی ،  5 مورد خدمات شهری بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: طی این عملیات ها 95 نفر دچار حادثه شدند که 59 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 20 نفر در خدمات حضوری ، 16 نفر در خدمات شهری از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

حرازی زاده ادامه داد: به دنبال این عملیات 10  نفر نجات یافتند که یک نفر بصورت سرپایی درمان و 9 نفر به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.

وی گفت: در میان نجات یافتگان 5 نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، 2 نفر در خدمات حضوری ، 3 نفر در خدمات شهری بودند.

خدمات رسانی 37  تیم به حادثه دیدگان 

حرازی زاده افزود: 110 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 37  تیم به همراه 16 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 8 مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین حوادث در یک ماهه گذشته در شهرستان های تفت و مهریز هرکدام با 6 مورد ، اردکان 5 مورد و ابرکوه با 4 مورد بوده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد  میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را 15 دقیقه و 56 ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را  1 ساعت و 22 دقیقه و 56 ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 807309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟