توصیه های رئیس پلیس آگاهی استان قم برای پیشگیری از کلاهبرداری

به گزارش رکنا از قم، سرهنگ میکائیل قهرمانپور در خصوص پیشگیری از جعل و کلاهبرداری گفت: در هنگام خرید یا اجاره محل سکونت یا دفتر کار از مالک بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کنید و اسناد و اوراق بهادار را در محل‌هایی که امکان دسترسی دیگران وجود دارد، نگهداری نکنید.

رئیس پلیس آگاهی قم با تاکید بر اینکه مدارک شناسایی خود اعم از شناسنامه و کارت ملی را در جای مطمئن نگهداری کنید، گفت: در صورت سرقت یا فقدان این مدارک، موضوع را سریعا به مراکز صدور این مدارک اطلاع دهید.

 

وی در ادامه گفت: همچنین چک‌های خود را فقط در شعب بانک‌ها نقد کرده و از دادن چک به دیگران در قبال دریافت وجه نقد به شدت بپرهیزید.

 

به گفته سرهنگ قهرمانپور هیچ گاه با مشاهده یک آگهی تجاری در مطبوعات به صحت آن اعتماد نکنید.

 

وی ادامه داد: متن چک را شخصاً و بایک قلم بنویسید تا در صورت دست بردن در مندرجات چک، جعلی بودن آن مشخص شود، در هنگام مراجعه به بانک‌ها مراقب کسانی باشید که پیشنهاد می‌کنند چک شما را در قبال پرداخت آنی مبلغ آن، دریافت کنند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان همچنین گفت: برای اطمینان از اصالت یک سند باید از مرجع صدور آن استعلام کنید،  همیشه به پیشنهاد‌های خیلی خوبی که به شما داده می‌شود، شک کنید و همواره مراقب کسانی باشید که با غصب عناوینی نظیر مامور اداره اطلاعات، کارمند دادگستری، وکیل، مامور نیروی انتظامی با اهداف فریبکارانه به شما نزدیک می‌شوند.

 

سرهنگ قهرمانپور در پایان گفت: بهتر است برای هر حساب از امضای  مخصوص و متفاوت استفاده کنید و امضاهای بانکی، متفاوت با امضاهای اسناد دیگر باشد و نیز در هنگام انجام معاملات و عقد قراردادها مراقب افراد به ظاهر آراسته باشید و فریب چرب زبانی آنان را نخورید.

نظری/ قم

 

 

کدخبر: 807280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟