استاندار: قم ظرفیت بی نظیری برای تربیت نیروهای انقلابی دارد

به گزارش رکنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی عصر یکشنبه در نشست با دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های قم، در تالار امام جواد (ع) استانداری همچنین افزود: بخش عمده‌ای از نیروهای انقلابی در حوزه‌های علمیه هستند.

وی ادامه داد: فارغ از حوزه‌های علمیه، در میان افراد غیرمعمم و دانشگاهیان استان نیز ظرفیت‌های زیادی برای توانمندسازی نیروهای انقلابی و تربیت کادر انقلابی، متناسب با نیازها و اقتضائات کشور وجود دارد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه ظرفیت بینظیری برای تربیت کادر انقلابی دارد گفت: با مدیر حوزه‌های علمیه در خصوص ارائه یک مدلی برای تربیت نیروهای انقلابی صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم، ضمن آنکه ما نیز در دولت روش‌هایی را مطرح کرده‌ایم.

شاهچراغی یادآور شد: سپاه و نیروی انتظامی مراکز آموزشی تحت عنوان امامت را در قم و برخی مناطق دیگر ایجاد کرده‌اند، که کارهای خوبی در زمینه تربیت نیروهای انقلابی، مستعد و توانمند انجام می‌دهند. 

استاندار قم در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه باید برای هر موضوعی پیوست فرهنگی داشته باشیم بیان داشت: در مورد مسائلی مانند حجاب و عفاف و سگ گردانی، تاثیر اقدام‌های سلبی خیلی محدود است، ضمن اینکه در جای خودش نیز ضرورت دارد.

وی ایجاد یک سازوکار برای برای هم‌اندیشی نهادهای فرهنگی و دانشگاهی را ضروری ذکر کرد و افزود: غیر از دفاتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، مجموعه‌های دیگر نیز که متشکل از انسان‌های مومن، متدین، خوشفکر، باانگیزه، عالم و صاحب نظر هستند نیز باید در امور فرهنگی بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سهیم و دخیل باشند.

استاندار قم همچنین در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این نکته که مسائل استان باید در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد گفت: نمی‌توانیم اقتصاد استان را نادیده بگیریم، و بگوییم که قم صرفا یک مرکز اسلامی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زندگی مردم و نیازمندی‌هایی که دارند نیز باید دیده شود خاطرنشان کرد: در یک مقطعی، مسائل اقتصادی استان روی موضوع صنعت متمرکز شده است، اما صنعت فارغ از مزایا، گرفتاری‌هایی را نیز دارد.

شاهچراغی بیان کرد: رویکرد ما به مساله صنعت در قم باید با محوریت موضوع‌هایی مانند زیارت و گردشگری مذهبی، حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و همچنین مرکزیت انقلاب باشد.

نظری/ قم 

 

کدخبر: 807146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟