واگذاری ۱۵۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان همدان

به گزارش رکنا در استان همدان، محمد مهدی شاهقدمی ضمن تبریک هفته بهزیستی در خصوص برنامه های در نظرگرفته شده این هفته گفت:اداره کل بهزیستی همدان هفته بهزیستی را با غبارروبی گلزار شهدا، میز خدمت، نمایشگاه دستاوردهای مددجویان، فعالیتهای اورژانس اجتماعی  در نمازجمعه هفته گذشته آغاز نمود.

وی  در ادامه افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده با معاونت مشارکتهای مردمی تعداد پنج غرفه توسط معاونت مشارکتهای مردمی در بحث خدمات اداره کل بهزیستی استان در چهار حوزه مختلف، ایستکاه صلواتی، ایستگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، برگزاری تاتر هنری با همکاری گروه جهادی ساعد در جلوی درب دانشگاه بوعلی سینا روبروی پارک مردم ایجاد گردید

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان در بحث توانمند سازی معلولین گفت:توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اقدامات و خدمات خود را در بخشهای مختلفی بصورت اجتماع محور  قالب فعالیت های فرهنگی هنری و ورزشی آغاز کرده است که در هر گروه برترینها انتخاب شده و به اردوی تفریحی فرهنگی بابلسر  اعزام شده اند  .

وی در ادامه افزود :تامین لباس و امکانات رفاهی و شرکت در مسابقات و هزینه های ایاب وذهاب از حوزه معاونت توانبخشی پرداخت شده است در مورد افراد دارای ضایعه نخاعی در سال گذشته 298نفر از خدمات بهره مند شده اند جهت مراقبت در منزل افرادی به منازل اعزام میشوند و خدمات بصورت رایگان ارائه میگردد.

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

مسئول واحد فناوری و اطلاعات در نشست خبری در بحث مراکز مثبت زندگی گفت: خدمات مراکز مثبت زندکی فقط در سطح یک ارائه میشود و با توجه به اینکه این طرح پایلوت نشده چالشهایی دارد که درحال بررسی مشکلات بصورت کشوری هستند ولی مراکز بصورت سراسری در حال ارائه خدمات هستند.

وی در ادامه افزود: در بحث اشتغال زایی تا حد امکان از طرف مراکز اشتغال زایی صورت گرفته و رضایت مددجویان به دلیل دسترس تر بودن مراکز ایجاد شده است وامیدواریم  که چالشها و مشکلات در حوزه مراکز مثبت زندگی بصورت سراسری برطرف شود و ما بتوانیم خدمات با کیفیت و قابل توجهی به جامعه هدف ارائه دهیم.

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان در این نشست گفت:شاکله اصلی اورژانس اجتماعی در چهار بخش تشریح میشود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: حمایت کودکان کار موجب تشویق آنها به این امر می شود.

 زهره بختیاری اظهار کرد: خدمات بهزیستی جوابگوی  نیاز  کودکان کار نیست چرا که در آمد آنها بر اساس گزارشات بسیار بالاست بنابراین کمک و حمایت آنها، نیز موجب تشویق آنها به این امر می شود.

وی گفت: در سال گذشته ۱۰۴ کودک خیابانی را نظم و انضمام دادیم و ساماندهی رویم و خدمات آموزشی و حمایتی به کودک و خانواده دادیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خاطرنشان کرد: بیشترین تماس های اورژانس مربوط به اختلافات حاد خانوادگی و کودک آزاری و اقدام به خودکشی داریم .

وی با بیان اینکه زنان مجرد ۳۰ سال به بالا می‌توانند سرپرستی فرزندی را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: از این امر استقبال می کنیم و  تعداد پشت نوبتی ها زیاد بوده و برخی مدارک را کامل بارگذاری نکرده اند که به آنها اطلاع رسانی می شود تا مدارک خود را تکمیل کنند.

زهره بختیاری در ادامه افزود : محلات ۲۰۲۰از دفتر بیت رهبری شناسایی شده و ۲۰۲۰محله ای است در جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف و نیازمندان جامعه که این طرح با همکاری بهزیستی، هلال احمر مف ستاد اجرایی فرمان امام ره جهت شناسایی و کمک به خانوادههای محروم جامعه و ارئه خدمات بهتر با  همکاری دستگاهها صورت گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در ادامه افزود:بیشترین تماسهای اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری جسمی، کودکان کار، سالمند آزاری و معتادین کارتن خواب میباشد که همکاران در کمترین زمان در محل حضور یافته و ارائه خدمات مینمایند  

 وی در ادامه در بحث سامانه ۳۰۰۰۰۱۲۳۱۱ افزود خانواده هایی که مایل به پذیرفتن سرپرستی کودک دارای پیگیری درمان هستند میتوانند نام خانوادگی خود را به شماره سامانه پیامک نمایند تا مورد برسی قرار گرفته و خدمات انجام شود.

بختیاری به حمایت از ترنس ها اشاره کرد و گفت: مجموعه بهزیستی به از طی پروسه  سال سابقه روانشناسی   خدمات حمایتی برای جراحی آنها انجام می شود چرا که جامعه و گاهی اوقات خانواده ها پذیرای آنها نیستند و این ترتیب از آنها حمایت می‌شود.

 

 

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

مجتبی پهلو ساری معاون پیشگیری بهزیستی استان در این نسشت با اشاره به حوزه فعالیت معاونت پیشگیری گفت: شاید شما بارها شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است چرا که غالبا پیشگیری اقدامی کم هزینه تر حتی بی هزینه تر و بسیار اسان تر و اطمینان بخش تر است درحالی که درمان مشکل تر و پرهزینه است و با درد رنج نیز همراه است.

وی در ادامه افزود:معاونت حوزه پیشگیری در بحث متادون، مراکز ماده ۱۵. ماده ۱۶تی سی ای، متادون تراپی، غربالگری فعالیت میکند .

معاون پیشگیری در مورد معتادان متجاهر خاطر نشان کرد :معاونت پیشگیری یکی از چند نهاد حمایتی است و کسی که اعتیاد تزریقی دارد خانواده پذیرای اونیست اگر اعتیاد دارد جمع آوری با دستور مقام قضایی  و با همکاری شهرداری جهت غربال به بهزیستی تحویل می شود.

پهلوساری در ادامه خاطر نشان کرد  :زنان بی خانمان شامل مراکز ماده ۱۶و کمپ نمیشوند فقط در شلتر پذیرش میشوند معاونت پیشگیری در جهت پیشگیری کردن آسیب برنامه های متنوعی دارد که گروه های همیار در محلات ورود پیدا میکنند جهت ارائه خدمات مشاوره ای رایگان، خط ۱۴۸۰صدای مشاور بصورت رایگان، ارائه خدمات شبانه روزی، طرح کیان در جهت اعتیاد کارکنان که امیدواریم اصحاب رسانه همراه گروه پیشگیری در جهت انعکاس فعالیتها باشند.

 

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

 یاسر عزیزی معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :ما در معاونت مشارکتهای مردمی دست کمک به سوی اصحاب رسانه دراز میکنیم در جهت جذب کمکهای مردمی و ارائه خدمات به اقشار نیازمند جامعه هدف.

وی در ادامه افزود: معاونت مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در استان تعداد ۷۰۰خیر را در عضو خود دارد که امیدواریم با جذب خیرین بیشتر در جهت کمک به هزینه های مسکن، درمان، ازدواج مددجویان جامعه هدف مارا یاری کنند.

 

 

 

کدخبر: 807116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟