افتتاح ۳۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی در استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان ظهر امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته بهزیستی ۳۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل مددجویان داده می‌شود.

وی گفت: همزمان با هفته بهزیستی سرای سالمندان در یکی از شهرستان‌های استان نیز افتتاح می‌شود که این امر در راستای خدمات‌دهی مناسب به سالمندان و حمایت از این قشر می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعدای کمپ‌ ترک اعتیاد نیز با هدف پیشگیری و درمان اعتیاد استان به بهره‌برداری می‌رسد. 

رضایی از آغاز طرح برنامه مشارکتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین زنان و نوجوانان خبر داد و ادامه داد: این طرح به صورت هدفمند و نتیجه بخش در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی گفت: ۳۳۷ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی و تمهیدات لازم برای جمع‌آوری و ساماندهی و خدمات‌دهی برای این کودکان انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان از نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد در استان خبر داد و گفت: تجهیزات این مراکز و خدمات‌دهی مناسب در این مراکز باید مبنای کار قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: میز خدمت در شهر‌ها و روستا‌ها همه به مناسبت هفته بهزیستی ایجاد می‌شود و مطالبات خانواده‌های تحت پوشش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی گفت: درسال گذشته ۹ هزار ۳۸۰ مورد تماس با خط ۱۲۳ گرفته شده است که بیش از هزار و ۶۰۰ مورد منجر به ماموریت شده و بیشترین تماس ها مربوط به اختلاف خانوادگی بوده است و همسرآزاری و کودک آزاری در رتبه‌های بعدی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ارائه تسهیلات ویژه برای احداث مسکن معلولان خبرداد و افزود:سقف این تسهیلات ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون و به صورت بلاعوض است.

 

کدخبر: 803409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟