۴۶ هزار مددجوی معلول جسمی ذهنی در استان همدان

به گزارش رکنا در همدان، مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: مطابق رسمی هر سال در روز جهانی معلولان شعاری در نظر گرفته شده که شعار جهانی امسال با محوریت جهان فراگیر بعد از کرونا با مشارکت افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده که امیدواریم عملیاتی باشد.

مهدی دیناری با اشاره به اینکه امیدواریم بیماری کرونا هرچه زودتر از جامعه ریشه کن شود، افزود: متاسفانه در جامعه امروز  اشتغال برای تمام جامعه مشکل است که این موضوع به طبع برای معلولان با سختی بیشتری روبه‌رو است، اما بعضی از دستگاه‌ها برای معلولیت یک فرد آن را کنار می‌گذارند که این مشکل ساز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ هزار مددجوی معلول جسمی ذهنی در استان  وجود دارد، یادآورشد: از این تعداد ۱۶ هزار نفر مستمری بگیر و ۱۱ هزار نفر متقاضی در نوبت دریافت مستمری هستند.

N83126808-72704456

دیناری  در خصوص اعطای مستمری که به خانواده معلولین و حساب مددجو واریز می شود ، گفت : برای تک معلول ۳۵۰ هزار، ۵۰۰ هزار برای دو معلول، ۷۰۰ هزار سه معلول و ۹۰۰ هزار برای چهار معلول و یک میلیون و ۱۰۰ هزار به ۵ معلول در خانواده و به بالا پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی استان همدان به طبقه بندی میزان معلولیت اشاره کرد و ادامه داد: اکنون در این استان، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر  معلولیت خفیف ، ۱۳ هزار و ۸۰۰  نفر معلولیت متوسط، ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر شدید و ۶ هزارو ۵۰۰ نفر معلولیت خیلی شدید وجود دارد.

دیناری با اشاره به اینکه یک هزارو ۸۰ نفر پرونده نامشخص وجود دارد، اذعان داشت: در حال حاضر ، ۵ هزارو ۷۰۰ نفرمعلول بینایی،  ۲۱ هزارو ۱۰۰ نفر معلول جسمی حرکتی،  ۱۰ هزارو ۹۰۰ ذهنی ، ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعصاب و روان و ۶ هزارو ۴۰۰ نفر معلول شنوایی داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۱ هزار و ۱۶۷ نفر در حوزه توانبخشی ۹۶ میلیاردتومان غیر مستمری اعطا شد ادامه داد: در شش ماه اول سال به ۳ هزارو ۴۸۰ نفر حدود ۴۰ میلیارد کمک شد.

دیناری  به بحث مسکن معلولین اشاره کرد و ادامه داد:  ۱۴۲ میلبون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: از سال ۹۲ تا کنون ۲۵ هزارو ۲۵۲ واحد به کمک سازمانهای همکار به یک هزارو ۶۰۰ معلول تحویل شد.

مدیر کل بهزیستی استان به اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت  ۷ ساله با کارمزد چهارساله اشاره کرد و افزود: متاسفانه کمک که از دولت دریافت می شود کفاف پوشش صد درصدی معلولین را نمی دهد.

دیناری در پایان خاطر نشان کرد: در استان همدان   ۴۰ درصد از معلولین بیکار هستند و این آمار متاسفانه بالا است

 

عارفه سلیمانی 

 

 

  

 

 

 

کدخبر: 748363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟