موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاهی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل با اعلام این خبر گفت: فضای لازم برای استقرار واحدهای فناوری در سایت پردیس تامین شده و آماده هرگونه همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی در این باره هستیم.

وی به هدایت پروژه‌ها و پژوهش‌های پارک در جهت اولویت‌های سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و بکارگیری ظرفیت‌های تحقیق و توسعه برای ایجاد و بکارگیری فناوری‌های نوین اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری در قالب این تفاهم‌نامه برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و ارائه نتایج حاصل از پژوهش‌ها و انتقال دانش فنی اقدام خواهد کرد.

ابراهیم‌پور اظهار کرد: خدمات آموزشی، فنی و تخصصی، خدمات کارگاهی و دانش‌بنیان توسط پارک علم و فناوری ارائه شده و مجوزهای موردنیاز و تهیه مستندات مربوطه به پیگیری امورات و فعالیت‌های مورد نیاز نیز توسط پارک انجام خواهد شد.

وی هدف از راه‌اندازی پردیس علم و فناوری را توسعه فعالیت‌های سازمان موسس و سازمان همکار در حوزه نوآوری و فناوری، مشارکت بیشتر مراکز علمی و فناوری و سایر سازمان‌های هدف در برنامه‌های توسعه مبتنی بر دانایی و نوآوری در استفاده مضاعف از ظرفیت آن‌ها در رشد و توسعه اقتصاد ملی و دانش بنیان، ایجاد زمینه و بستر لازم برای رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط فناور و دانش‌بنیان، فراهم آوردن شرایط لازم برای جذب و استقرار شرکت‌ها، موسسات و واحدهای فناور بزرگ و واحدهای تحقیق و توسعه اعلام کرد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل همچنین بسترسازی برای توسعه کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری و بالا بردن ظرفیت ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان، کمک به افزایش تعاملات موثر و هدفمند درونی مراکز علمی و فناوری و همچنین تعاملات این مراکز با موسسات اقتصادی و اجرایی را از اهداف دیگر پردیس علم و فناوری دانست و گفت: ۵۰ محصول دانش‌بنیان در این استان در مرحله تولید، فروش و تجاری‌سازی قرار گرفته است.

ابراهیم‌پور اظهار کرد: ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان فعال است که در اشتغال و کسب و کارهای نوین سهیم هستند.

وی اظهار کرد: سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان مشخص شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۰ اشتغال در پارک ایجاد شده و در سال جاری هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف پارک اشتغال می‌یابند.

 

کدخبر: 806254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟