افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در خلخال

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ زهرا هاشم پور گفت: به دنبال جهش سویه‌ای جدید از ویروس امیکرون و افزایش روزافزون شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹در شهرستان خلخال، دانشکده علوم پزشکی مجددا بخش کرونا را در بیمارستان امام خمینی این شهرستان راه‌اندازی کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال می‌گوید: در همین راستا از اواسط هفته جاری خدمات بستری به مراجعین و آن دسته از افرادی که نتیجه آزمایش پی سی آر آن‌ها مثبت است، ارائه می‌شود.

هاشم پور گفت: با افزایش آمار ابتلا به کرونا در روز‌های اخیر و زرد شدن رنگ کرونا در این شهرستان، تزریق دُز چهارم و یادآور واکسن کرونا همراه با افزایش سطح مراقبت‌های بهداشتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مصونیت از ابتلا به سویه جدید امیکرون کرونا کاملا ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خلخال با اشاره به آغاز پیک هفتم شیوع کرونا در استان گفت: تمامی افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق دُز سوم آن‌ها گذشته است، می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی منتخب نسبت به تزریق واکسن دز چهارم یادآور اقدام کنند.

هاشم پور گفت: هم اکنون ۴ مرکز جامع سلامت شهری در شهر خلخال آماده تزریق دُز یادآور واکسن کرونا و خدمات‌رسانی به شهروندان است.

او می‌گوید: سویه جدید اومیکرون که قدرت و سرایت آن بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی است، رو به گسترش بوده و تغییر رنگ نواحی مختلف کشور از آبی به زرد، از زرد به نارنجی و از نارنجی به قرمز حاکی از افزایش سرعت انتشار این ویروس در مناطق مختلف کشور است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ورییس مرکز بهداشت شهرستان خلخال گفت: در حالی که در سویه قبلی امیکرون یک نفر مبتلا ۱۰ نفر را مبتلا می‌کرد، سویه جدید قادر به مبتلا کردن ۱۸ فرد سالم است و بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه همچون استفاده دائمی از ماسک در بیرون از منزل، فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر مسائل مربوط به جلوگیری از کرونا کاملا در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

به گفته هاشم پور سویه جدید امیکرون، نوع ژنتیکی جهش یافته است که با سرعت بسیار بالا قابل سرایت بوده و تنها تزریق سه دز واکسن و یا ابتلای قبلی به کرونا نمی‌تواند عامل ایمنی در مقابل سرایت به این نوع از ویروس باشد.

او می‌گوید: زمان عادی‌انگاری کرونا به پایان رسیده و با توجه به در پیش بودن فصل عزاداری محرم و فصل گردشگری همه مردم باید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تغییر رنگ کرونا در استان به قرمز جلوگیری کنند.

 

کدخبر: 806248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟