معرفی برگزیدگان اولین جشنواره تئاتر خیابانی استان اردبیل با عنوان اویان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ آیین اختتامیه اولین جشنواره تئاتر خیابانی استان اردبیل با عنوان "اویان" در محل نگارخانه ختایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد.

در مجموع ۱۹ طرح و متن نمایشی از شهرستان های گرمی، خلخال، بیله سوار، مشگین شهر، پارس آباد و اردبیل به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

پس از مرحله بازخوانی و بازبینی آثار هفت اثر "گمشده" به نویسندگی و کارگردانی حسن ملکی از اردبیل،"ترسه یول" به نویسندگی و کارگردانی شیرزاد عسگری از خلخال، "اندر احوالات تخم مرغ و خانواده اش" نوشته سلمان شفیعی از خلخال و محمد رزمی از پارس آباد، "نوشدارو قبل از مرگ سهراب" به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی یاشار هاشمی از پارس آباد، "ساز بی ساز" به نویسندگی و کارگردانی کاظم جهانگیرزاده از مشگین شهر، "سوسموش لاله" به نویسندگی و کارگردانی بهمن محیطی از خلخال و "من نمی خواهم آدم خوبی باشم" به نویسندگی مجید حاتمی و کارگردانی سینا نوروزی از اردبیل به مرحله نهایی و رقابتی این جشنواره راه یافته بودند.

بر اساس اعلام نظر داوران در بخش نویسندگی و کارگردانی: شیرزاد عسگری برای نمایش "ترسه یول" رتبه اول، کاظم جهانگیرزاده برای نمایش "ساز بی ساز" مقام دوم و حسن ملکی برای "گمشده" رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگری مرد: فرهاد طوفان بازیگر نمایش "گمشده" اول، شیرزاد عسگری بازیگر نمایش "ترسه یول" دوم و ساسان خانعلی زاده بازیگر "ساز بی ساز" و محمد رزمی بازیگر نمایش "اندر احوالات تخم مرغ و خانواده اش" مشترکا سوم شدند.

در بخش بازیگری زن هم از فریبا عطایی و پانیذ جهانگیرزاده بازیگران نمایش "ساز بی ساز" با اهدای لوحی تقدیر شد.

همچنین در بخش آفیش و بروشور: از فیاض بهرام برای نمایش "نوشدارو قبل از مرگ سهراب" تجلیل شد.

در بخش موسیقی: از هادی لایق برای نمایش "ساز بی ساز" و همچنین از بهمن محیطی برای نمایش "سوسموش لاله" با اهدای لوحی تقدیر شد.

در بخش صحنه و لباس:از شیرزاد عسگری برای نمایش "ترسه یول" و از یاشار هاشمی برای نمایش "نوشدارو قبل از مرگ سهراب" تجلیل شد.

در این آیین همچنین از کاظم هاشم زاده پیشکسوت تئاتر استان اردبیل با اهدای لوحی تقدیر شد.

 ایجاد امید و نشاط‌آفرینی، تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

 

کدخبر: 806019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟