احداث ۶۳هزار واحد مسکن ملی استان در ۴ سال آینده

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با توجه به سیاست دولت سیزدهم برای تولید ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال در قالب نهضت مسکن ملی، سهم استان اردبیل از این رقم ۶۳هزار واحد در طول ۴ سال و بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن به ازای هر یک سال است.

وی افزود: زمین‌های مربوط به این واحدها در شهرستان‌ها مشخص شده و در شهر اردبیل نیز در ۲ نقطه از بهترین مناطق اردبیل برنامه‌ریزی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: ۳۵درصد از درآمد خانوارها به مسکن اختصاص داده می‌شود و موضوع مسکن از دغدغه‌های اصلی مردم بوده و تلاش در جهت رفع این دغدغه ضروری است.

میرجعفریان تصریح کرد: با بررسی ۱۵ شاخص عمده در سطح استان اردبیل، مشخص شده است که در اکثر شاخص‌ها در سطحی پایین‌تر از متوسط کشوری قرار داریم که ارتقای این شاخص‌ها نیازمند همت، اراده و کار بیش‌تر است.

وی بیان کرد: از جمله این شاخص‌ها مسئله آب شرب و غیرشرب است که عملیات اجرایی تأمین آب پایدار ۴۵۴ روستای استان اردبیل در قالب طرح محرومیت‌زدایی آغاز شده است که امیدواریم تا ۳ سال آینده به نقطه مطلوبی در دستیابی به آب پایدار برسیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: باید زاویه دید به پساب فاضلاب شهری به‌عنوان موضوعی مشکل‌آفرین اصلاح شود چراکه استفاده از این ظرفیت ارزشمند برای صنایع و تولید از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی، کارخانه تولید آهن اسفنجی و پتروشیمی می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را مرتفع کند.

میرجعفریان افزود: استان اردبیل نیازمند توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در حوزه گردشگری و باری است که با اقدامات در حال انجام امیدواریم تا چند سال آینده طول بزرگراه‌های استان ۲۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

وی گفت: راه‌آهن یکی از خواسته‌های اصلی مردم استان اردبیل بوده که به اذعان پیمانکار طرح، با پیگیری‌های چند ماه اخیر به اندازه ۳ سال پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

کدخبر: 806015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟