تدوین برنامه جامع مدیریت آب استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ استاندار اردبیل گفت: تدوین برنامه جامع مدیریت آب استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه نحوه تامین آب شرب و کشاورزی پیش‌بینی و مدارک و مستندات لازم تهیه شده است.

سید حامد عاملی افزود: باید حق‌آبه‌ها را بگیریم تا بتوانیم در تامین منابع آبی استان مشکل نداشته باشیم و در این خصوص با صدور دستورات ویژه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

وی بیان کرد: سال‌ها است در این بخش برنامه‌هایی اجرا شده که متاسفانه مشکلات بخش آب در بخش شرب و کشاورزی حل نشده  مردم استان دچار مشکل هستند.

استاندار اردبیل ادامه داد: اگر این پروژه اجرا شود مشکلات آب شرب در منطقه حل خواهد شد و ما درصدد هستیم با تعریف برنامه و تفکیک مشکلات موجود، شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم که این موضوع در حال حاضر جزء اولویت های اساسی و مهم استان است.

وی تصریح کرد: ۹ مجتمع آبرسانی در استان اردبیل اجرا می‌شود که بخشی از منابع برای اجرای این پروژه‌ها تامین شده و بخشی نیز تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: برنامه‌ریزی برای آبگیری سد عمارت و پایاب سد خداآفرین انجام شده است و تلاش می کنیم با تمهیدات به عمل آمده آب مورد نیاز بخش کشاورزی و شرب به صورت پایدار را تامین کنیم.

 

کدخبر: 796037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟