برگزاری جشن بزرگ غدیر و گرامیداشت دهه ولایت و امامت در شهر بیدستان

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، جشن بزرگ عید غدیر خم و دهه ولایت و امامت به همت شورا و شهرداری بیدستان و حوزه مقاومت بسیج حضرت قائم(عج) در بوستان امام علی (ع) این شهر برگزار شد.

اکبر امامی خًضری شهردار بیدستان در این مراسم ضمن تبریک عید غدیر خم  و آغاز هفته امامت اظهارداشت: دهه ولایت محور وحدت اسلامی برای تمامی مسلمانان جهان است و جشن غدیر نمادی از ولایت و یک تفکر ناب است.

شهرداربیدستان تصریح کرد: واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام (ص) رخ داد و در آن علی علیه‌ السلام به جانشینی آن حضرت برگزیده شد الگویی برای جامعه اسلامی است که امامت را ارج نهاده و به آن اهمیت دهند.

امامی یادآورشد: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می ‌دهد وغدیر، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌ داران امامت است.

وی اضافه کرد: عید سعید غدیر بهترین فرصت برای برگزاری برنامه های فرهنگی و بصیرتی برای تبیین ولایت و امامت است و در شهرداری بیدستان برای تقویت نشاط شهروندان در کنار کارهای فرهنگی با برپایی جشن غدیر زمینه افزایش نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان فهیم شهر بیدستان نیز مهیا شده است

امامی گفت: معرفی مولفه‌های سبک زندگی ایرانی، اسلامی با محور آموزه های مکتب علوی و اعتلابخشی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با سیره و سنت ائمه اطهار(ع) در ویژه برنامه های غدیر پیش بینی شده است.

شهردار بیدستان یادآورشد: برای تقویت سلامت و شادابی شهروندان بزودی همایش پیاده روی خانوادگی در این شهر برگزار می شود.

در این جشن در کنار اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ضمن  نورافشانی و پخش شیرینی و شربت میان شهروندان، فرارسیدن عید غدیر خم گرامی داشته شد.

 

 

کدخبر: 804989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟