توزیع یک میلیون پرس غذای متبرک رضوی در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمدحسین استاد‌آقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، به تشریح این ویژه برنامه‌ها پرداخت و گفت: برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی به مناسبت دهه امامت و ولایت، از عید سعید قربان اجرایی شد و در آستانه عید سعید غدیر نیز، برخی برنامه‌های ویژه این عید نیز از روز شنبه ۲۵ تیر ماه آغاز شده و به مدت ۳ روز در حرم مطهر و سطح شهر مشهد ادامه خواهد داشت. 

به گفته استادآقا، توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی، هر یک به ارزش دو میلیون تومان، میان سادات شناسایی شده ساکن در مناطق حاشیه شهر مشهد یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی به مناسبت عید سعید غدیر است که توزیع آن از شنبه ۲۵ تیر ماه در آستانه فرارسیدن سالروز عید غدیر خم در محلات کم برخوردار مشهد آغاز شده است و خادمان امام رضا(ع) این عیدی را به دست سادات می‌رسانند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه و کمک هزینه خرید جهیزیه به زوج‌های جوان احسان پذیر مشهدی نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد کرامت به مناسبت عید سعید غدیر است. مراسم اهدای این عیدانه، یکشنبه ۲۶ تیرماه همزمان با شب عید غدیر خم با حضور زوج‌های جوان مشهدی در دبیرستان معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار و در پایان حواله‌ دریافت لوازم جهیزیه به آنها اهدا می‌شود.

وی افزود: همچنین همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم و به همت کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت، بیش از یک میلیون پرس غذای متبرک نیز در سراسر کشور توزیع می‌شود تا سنت زیبای اطعام، همانند سالهای گذشته اجرا شود.

 استاد آقا ادامه داد: این یک میلیون پرس غذای متبرک در استان‌های مختلف کشور طبخ و توزیع خواهد شد و در همین راستا، بیش از ۳۰ هزار پرس از این غذای متبرک در روز عید غدیر با حضور خادمان رضوی، بین مجاوران حضرت رضا(ع) توزیع می‌شود. ارزش این حجم از غذای متبرک ۴۰۰ میلیارد ریال است که به همت بنیاد کرامت رضوی و برخی از خیران سراسر کشور تامین شده است.

وی به طرح ویژه این بنیاد، برای تشرف زائران محروم نیز اشاره کرد و گفت: در قالب طرح مهر درخشان، همزمان با ۲۷ تیر ماه، روز عید سعید غدیر خم، میزبان بیش از ۱۵۰۰ نفر از خانواده‌های سادات احسان پذیر از سراسر کشور هستیم که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و علاوه بر تامین اسکان رایگان در زائر شهر رضوی، مراسم جشن ویژه‌ای برای آنها، در رواق حضرت زهرا(س) پیش‌بینی شده و با غذای متبرک رضوی از این عزیزان پذیرایی خواهد شد. 

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از برپایی ۱۱۰ دیگ غذا در شب عید غدیر و در میدان شهدای مشهد نیز خبر داد و گفت: این غذای طبخ شده در مساجد سطح شهر مشهد توزیع می‌شود و علاوه بر آن، در شب و روز عید غدیر، توزیع یک تُن شیرینی در بیش از ۳۰۰ ایستگاه صلواتی سطح شهر را خواهیم داشت.

به گفته استادآقا، طبخ و توزیع بیش از ۲۰ هزار پرس غذای متبرک در مساجد و مناطق حاشیه شهر مشهد همزمان با روز عید غدیر و همچنین پخت و توزیع نان صلواتی در ۱۱۰ نانوایی حاشیه شهر دیگر خدمت بنیاد کرامت رضوی در روز عید غدیر است.

برپایی یک مراسم خاص، با حضور ۳۰۰ نفر از خانواده‌های کودکان کار و کودکان تحت پوشش بهزیستی در شام عید غدیر همراه با متنعم شدن این عزیزان از غذای متبرک رضوی دیگر برنامه بنیاد کرامت رضوی است. همچنین برگزاری اردوی یک روزه تفریحی ویژه ایتام در سینما و شهربازی یکی دیگر از برنامه‌ها برای حمایت از گروه‌های احسان‌پذیر است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی افزود: عیادت خدام امام رئوف از کودکان بستری در بیمارستان دکتر شیخ و پرداخت اجاره بهاء عقب افتاده محرومان در قالب «طرح آقا حساب کردند» از دیگر ویژه برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی به مناسبت عید سعید غدیر است.

 همچنین همزمان با دهه ولایت، اختتامیه طرح «نذر امام رضا(ع)»، که به همت بنیاد کرامت رضوی، ستاد دیه و خیران سراسر کشور اجرایی شده، برگزار و مرحله دوم این طرح نیز آغاز شد. با اجرای این طرح تا کنون ۱۳۲ نفر از بانوان زندانی جرایم غیرعمد، به آغوش خانواده بازگشته‌اند و در مرحله دوم نیز آزادسازی ۲۲۲ بانوی زندانی دیگر هدفگذاری شده است.

کدخبر: 804953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟