کمبود مراکز اعصاب و روان در استان / گیلان رتبه5 طلاق در کشور را دارد

به گزارش رکنا از رشت، سیدمهدی خدمت‌بین دانا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بهزیستی گیلان به‌مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در خصوص مسکن محرومین چنین گفت :   ۵۰  تا ۱۵۰ میلیون وام بلاعوض به متقاضیان مسکن محرومین  اهدا میشود.

خدمت بین از واگذاری 73  واحد مسکونی در هفته بهزیستی خبر داد و گفت : تا پایان امسال نیز ، سه هزار نفر  متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت خواهند کرد که اکثر آنها با مشکل 40 میلیون آورده مالی اولیه مواجه هستند که طی تفاهم‌نامه ای که  ما با وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون انجام دادیم این مبلغ توسط جامعه هدف ما از پرداخت آن  خواهند شد. 

ایشان با اشاره به شروع فعالیت اورژانس اجتماعی از سال 88 و آغاز فعالیت آن در رشت که جز اولین استانها در بحث راه اندازی  اورژانس اجتماعی  در سطح کشور بوده،اعلام کرد در حال حاضر بجز سیاهکل  در تمام  شهرستانهای گیلان اورژانس اجتماعی مشغول فعالیت است خدمات لازم را به همشهریان ارائه میدهد. 

مدیرکل بهزیستی گیلان  در خصوص خوداشتغالی مددجویان نیز گفت: مددجویانی که برای خود اشتغالی به ما مراجعه میکنند یا مجوز دارند و یا مدرک دارند و اگر آموزش و مدرک نداشته باشند توسط ما بهصورت رایگان برلی دریافت مدرک و مجوز  به  مراکز فنی حرفه ای معرفی میشوند و برای شروع کار خود 100 میلیون تومان وام 4 درصد دریافت خواهند کرد. 

خدمت بین به کمبود مراکز اعصاب و روان در استان نیز اشاره کرد و گفت : در حال حاضر در سطح استان گیلان 6 مرکز اعصاب داریم که از این تعداد 2 مرکز مخصوص نگهداری  بانوان و 4 مرکز مخصوص آقایان است و از این 6 مراکز 4 مرکز آن در مرکز استان یک مرکز در تالش و یک مرکز هم در شفت هستند و در سال گذشته 3 مرکزنیز تعطیل شده که با این آمار  ما نیازمند ایجاد حداقل ۴ مرکز دیگر در این خصوص هستیم، و یکی دیگر از مشکلات ما در این زمینه  پشت نوبت بودن 200 پرونده  در این بخش است. 

خدمت بین همچنین  در خصوص آمار خودکشی و طلاق در استان گفت :در حال حاضر ما در آمار طلاق جزو 5 استان اول کشور و در خودکشی هم جزو اولین ها هستیم و خودکشی در حال حاضر در استان ما به مرحله ی معضل رسیده است.

ایشان در مورد معضل  حضور کودکان کار در سطح شهر که دلیل آن فقط فقر مالی نیست گفت : دلیل حضور این کودکان در سطح شهر،  عدم فراگیری مهارتهای زندگی، در امد بالا در خیابانها، و غیر بومی بودن اکثر این کودکان اشاره کرد. 

مدیر کل بهزیستی گیلان گفت :بیشتر کودکانی که در مراکز استان نگهداری میشوند کودکان بدسرپرست هستند و در حال حاضر ما 800 متقاضی  در بخش فرزند خواندگی داریم که از این تعداد 300 خانواده با توجه به واجد شرایط بودن در اولویت قرار دارند.

 

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 804735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟