افزایش جمعیت امری حیاتی  برای کشور و استان گیلان است

به گزارش رکنا از رشت، دکتر اسماعیل نور صالحی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدای این جلسه ضمن تبیین وظایف کمیته بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت ، اظهار داشت ؛ از مسایلی که هم اکنون در تحقق جوانی جمعیت با آن مواجه هستیم، رسوخ باورهای گذشته در اذهان مردم است.

دکتر نورصالحی ادامه داد : مطمئنا با شرایط بحرانی که کشور و استان در حوزه جمعیت با آن مواجه است، نخستین اقدام تغییر باورهای پیشین و نهادینه کردن باورهای جدید است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه وظایف حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای قوانین جوانی جمعیت گسترده و مهم است ، گفت: مطمئنا بخش سنگینی از اجرای تحقق قانون جوانی جمعیت بر دوش کارکنان حوزه بهداشت است که باید با هم افزایی ، تلاش گسترده و خستگی ناپذیر برای اجرای این قانون از همه ظرفیت ها بهره برد.

دکتر نورصالحی یادآور شد : افزایش جمعیت برای کشور و استان گیلان، یک امر حیاتی است و همه باید در هر جایگاهی که هستند نسبت به این امر احساس مسئولیت کرده و اقدامات لازم را اجرایی کنند.

در ادامه این جلسه، بندهای ۱۶ گانه وظایف حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای قانون جوانی جمعیت بازخوانی و همچنین، راهکارهای پیشنهادی برای تحقق آنها تدوین شد.

همچنین مقرر شد سایر کمیته های قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت، برنامه عملیاتی سه ماهه خود را در تحقق وظایف محوله تنظیم کرده و هر ماه به صورت گزارش عملکرد به دبیرخانه قرارگاه ارایه نمایند.

لازم به ذکر است؛ قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت شامل هفت کمیته می باشد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 791691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟