پرداخت ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای اشتغال پایدار

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ بهروز رحیم‌زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل تاکنون ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات به‌ صورت طرح ایجادی، توسعه‌ای و سرمایه در گردش در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات این طرح به ۳ هزار و ۷۷۰ طرح اقتصادی، زمینه اشتغال برای ۶ هزار و ۷۰۰ نفر فراهم شد.

رحیم‌زاده بیان کرد: این طرح یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت گشایش امر اشتغال و جلوگیری از مهاجرت از مناطق روستایی است.

 وی افزود: اعطای تسهیلات باتوجه‌ به رسته فعالیت‌های بومی استان و با ارزیابی اهلیت سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات انجام شده و نظارت سه‌ مرحله‌ای نیز هم‌زمان با عطای تسهیلات انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیمه تأمین اجتماعی و بیمه اجتماعی روستائیان و کشاورزان ملاک اشتغال تعهدی طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل بوده و نظارت کاملی بر تحقق اهداف اشتغال این طرح صورت می‌گیرد. 

 

کدخبر: 804734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟