حدود ۳۴ هزار نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از زمان شروع ثبت‌نام از متقاضیان بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن در این استان ، ۹۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۹۳ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

محبوب حیدری اظهار کرد: دولت سیزدهم عزم خود را برای احداث مسکن و خانه‌دار شدن افراد بکار بسته و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از ۸۰ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل باشیم.

وی بیان کرد: طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن یکی از محورهای اصلی برنامه‌های دولت بوده و در حال حاضر فعالیت محوری دولت سیزدهم در جامعه محسوب می شود که می‌تواند مشمول تمامی اقشار جامعه فاقد مسکن شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با عرضه مسکن ارزان‌قیمت تلاش می‌شود تا از یک سو از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری و امکان مالکیت برای مصرف‌کننده نهایی فراهم شود.

حیدری گفت: در تجربه مسکن مهر کسانی که امکان بازپرداخت اقساط بانک را نداشتند با افزایش قیمت مسکن و به تبع آن افزایش ارزش مسکن مهر و فروش آن توانستند هم اقساط بانکی را تسویه کنند و هم سودی کسب کنند ، لیکن با ساخت یک میلیون واحد مسکونی، به نظر می‌رسد چشم‌انداز قیمت مسکن متعادل شده و حتی سطح عمومی قیمت مسکن حداقل در یک بازه زمانی کاهش یابد و با اجرای این طرح ، مسکن از یک کالای لوکس تجاری به یک کالای سرمایه‌ای مصرفی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن در اردبیل از سال گذشته آغاز شده و شرایط دریافت این واحدها ابلاغ شده است، افزود: آورده اولیه برای ثبت‌نام متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است که ۳۴ هزار متقاضی اولیه این مبلغ را واریز کردند.

وی ادامه داد: با واریز بموقع آورده متقاضیان ، ساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان شتاب خواهد گرفت ، مشکل اصلی در استان آورده کم متقاضیان است که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد متقاضیان مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در کنار تسهیلات بانکی و تخفیفی که دستگاه‌های خدمات‌رسان بویژه شهرداری‌ها و نظام مهندسی دارند باید پرداخت منابع اولیه انجام شود تا سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها را شاهد باشیم.

حیدری بیان کرد: در شهرستان‌های استان تلاش شده تا زمین در بهترین نقطه تامین شود و امیدواریم تا هفته‌های آینده تکلیف زمین موردنیاز در اردبیل نیز مشخص شود تا عملیات اجرایی آنها را شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در شهر خلخال علاوه بر در حال احداث بودن ۱۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن ، عملیات اجرایی ساخت ۴۴۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از خردادماه امسال آغاز شده است.

حیدری اظهار کرد: برای احداث دو هزار واحد مسکن در قالب طرح جهش ملی مسکن ، ۶ هزار مترمربع زمین در خلخال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای احداث واحدهای مسکونی اقدام ملی در اختیار بنیاد مسکن خلخال گذاشته شده و هم‌اکنون ۱۴۰ واحد مسکونی در ۲ فاز در این شهر در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ثبت‌نام مسکن جهش ملی همزمان با سراسر کشور از ۲۸ مهر ماه سال گذشته در این شهرستان آغاز شده است، گفت: متقاضیان این واحدها در صورت پرداخت سهم آورده خود که در مقاطع زمانی مختلف از آنها اخذ می‌شود به عنوان متقاضی اصلی و واقعی شناخته می‌شوند.

وی استفاده نکردن از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن ، سبز بودن فرم ج ، فقدان مالکیت خصوصی ، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را چهار شرط اصلی برای بهره‌مندی از مسکن جهش ملی ذکرکرد.

حیدری در خصوص طرح اقدام ملی و جهش ملی مسکن نیز بیان کرد: در شهرستان خلخال ۱۴۰ واحد در حال ساخت است که ۶۰ واحد در فاز اول به مرحله پایان اسکلت‌بندی و عملیات تاسیسات رسیده است، همچنین ۸۰ واحدِ ۴ بلوکی در مرحله اسکلت‌بندی قرار دارد که با همراهی متقاضیان این واحدها در واریز آورده‌ها، سرعت تکمیل افزایش خواهد یافت.

 

کدخبر: 804351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟