پوشش امدادی 400نقطه حادثه خیز درساحل مازندران

به گزارش رکنا،مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با اشاره به مشارکت فعال این جمعیت در اجرای طرح امدادونجات ساحلی گفت: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران بیش از 400 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمرمازندران دکتر غلامعلی فخاری افزود: به منظور اجرای طرح کاهش غریق در ساحل استان از اول تیرماه بیش از یکهزار نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودروهای نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.

وی تصریح کرد؛ در همین راستا و پیرو رایزنی و مذاکرات استاندارمازندران با رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر تقویت ناوگان امدادی در اجرای طرح امدادونجات ساحلی ، 10 دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل از سایراستانها در این طرح مشارکت کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزعدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌ها ی نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه فرصت دوباره زندگی به نجات یافتگان حوادث و سوانح مختلف به ویژه مغروقین در ساحل مازندران ، باعث شعف و خوشحالی همه اعضای جمعیت هلال احمر می شود افزود:در حال حاضر تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

وی با اشاره به تعطیلات تابستان و ورود شمار کثیری از مسافرین به استان و نوار ساحلی مازندران تاکید کرد: هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

مازندران/صدیقه عباسی نیک

 

کدخبر: 804054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟