زبان طنز، زبانی گویا و رسا برای انتقال مشکلات جامعه

به گزارش رکنا از رشت، آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی طنز پهلو به یاد مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) روز گذشته با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان، طنزپردازان و اقشار مختلف مردم بویژه هنردوستان در مجتمع فرهنگی هنری حضرت سید الشهداء (ع) فومن برگزار شد.

استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه شهرستان فومن زادگاه بزرگان و فرهیختگانی همچون مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره)، گل آقا، شیون فومنی و شهدای والامقام است، به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت طنز فاخر و تمجید ویژه معظم له از استاد کیومرث صابری فومنی اشاره و بیان کرد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، مرحوم گل آقا به معنای واقعی کلمه، انسانی متعهد بود که قدر انقلاب را به خوبی می دانست.

وی زنده یاد استاد صابری فومنی را منتقدی معتقد و منصف توصیف کرد و افزود: گل آقا همواره با جان و دل بر پایبندی به اسلام و ایران اسلامی و تلاش برای اعتلای آنان تأکید داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: گل آقا با زبان طنز، تلخی انتقاد را به کام مسئولین شیرین می‌کرد.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کند، تاکید کرد که مسئولان هم باید از نقد منصفانه برای رفع مشکلات مردم بهره مند شوند.

یک هزار و ۱۴۷ اثر از سراسر کشور در بخش های شعر طنز، داستان و نثر به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی طنز پهلو ارسال شد که در خاتمه این مراسم، از آثار برتر تجلیل به عمل آمد.

زنده یاد کیومرث صابری فومنی پایه گذار مؤسسه گل آقا، نویسنده و طنزنویس در شهریورماه سال ۱۳۲۰ در فومن به دنیا آمد و دوازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۳ حباب خاکی را بدرود گفت.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 803933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟