افزایش ۴ برابری بودجه مساعدت به عمران مساجد اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،سعید امامی با اعلام این خبر گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی این دوره مدیریت شهری، بودجه فرهنگی شهرداری افزایش یافته است.

او افزود: در بودجه سال جاری این معاونت، دو ردیف مساعدت وجود دارد که یک ردیف صرفاً برای ساخت‌وساز، توسعه عمرانی، تعمیرات و نیازهای جانبی مساجد است، زیرا معتقدیم ساخت و توسعه مساجد باید با بودجه مردمی تأمین شود.

امامی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی مساجد به تعمیرات جزئی، تکمیل نما، تعمیر یا توسعه سرویس‌های بهداشتی و ایزوگام نیاز دارند، در بودجه سال جاری ردیفی برای این موضوعات در نظر گرفته شده است که نسبت به سال‌های گذشته با افزایش چهار برابری همراه بوده است.

او دیگر ردیف بودجه‌ای را شامل مساعدت به کانون‌های فرهنگی مساجد، سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: این بودجه نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به میزان بودجه‌های مصوب حوزه فرهنگی در سال جاری، مدیریت شهری اصفهان به دنبال مشارکت‌جویی است و سهم نهادهای مردمی و مجموعه‌های مردم نهاد را نسبت به سهم شهرداری در حوزه فرهنگی بیشتر در نظر گرفته است.

او افزود: رویکرد مدیریت شهری اصفهان به‌صورت واقعی مردم‌سپاری امر فرهنگ است و در این مسیر به دنبال تقویت نهادهای مردمی این حوزه برای کنش‌گری و فعالیت فرهنگی است.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 803797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟