تشکیل کارگروهی سه جانبه در شهر برای حل مشکلات حوزه هوشمندسازی

به گزارش رکنا از اصفهان،سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران با حضور ۲۳۰ استارت‌آپ، شرکت دانش‌بنیان و فناوری و همچنین تعداد زیادی از شهرداری‌های کشور از 12 تا 14 تیرماه در مصلی تهران برگزار شد. شهرداری اصفهان نیز به عنوان یکی از شهرداری‌های پیشرو در زمینه دستیابی به مولفه‌های شهر هوشمند در این نمایشگاه حضور یافت.

تشکیل کارگروهی سه جانبه برای حل مشکلات حوزه هوشمندسازی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه میز هوشمندسازی در قالب یک چارچوب کلان مجموعه پروژه‌ها را با یکدیگر هماهنگ می‌کند، می‌گوید: بزرگ‌ترین فعالیت میز هوشمندسازی یکپارچه‌کردن تمام فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه‌های مختلف است.

سعید ابراهیمی با تأکید بر اینکه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شهر هوشمند تفاهم‌نامه‌هایی با شهرک علمی و تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری منعقد کرده، توضیح می‌دهد: در حال حاضر هر دو هفته یکبار کارگروهی مشترک با انجمن شرکت‌های دانش بنیان، نماینده و معاون پژوهش و فناوری شهرک تشکیل جلسه می‌دهد و مباحث کلان در ارتباط با این شرکت‌ها دنبال می‌شود.

او می‌افزاید: در این دوره مدیریت شهری کارگروهی سه جانبه متشکل از شورای اسلامی شهر اصفهان، نماینده معاونت‌های فرهنگی، مالی، اقتصادی و برنامه ریزی و انجمن شرکت‌های دانش بنیان و شهرک علمی و تحقیقاتی تشکیل شده است که مباحث کلان را دنبال می‌کند.

تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و معرفی دستاوردها

رئیس اداره معماری سازمانی معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان معتقد است تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان مهمترین دستاورد شرکت در نمایشگاه شهر هوشمند برای شهرداری اصفهان بوده است.

به گفته محمدصادق منصوری حبیب آبادی، شهرداری اصفهان دستاوردهای خود در زمینه‌های هوشمندسازی امور شهری با مشارکت حوزه‌های مختلف خود اعم از‌ معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی، فرهنگی، خدمات شهری، سازمان فاوا، شرکت اصفهان کارت، مدیریت پژوهش و اداره کل نوسازی و تحول اداری را در این نمایشگاه معرفی کرده و در جریان تجربیات دیگر شهرها نیز قرار گرفته است.

او می‌افزاید: در غرفه شهرداری اصفهان خدماتی از قبیل سامانه الکترونیک یکپارچه شهروندی و پرداخت الکترونیک، تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و پروژه‌های هوشمندسازی در زمینه‌های امور جاری شهرداری و سامانه‌ها ارائه شده است.

فرصتی برای تبادل تجربه میان شهرداری‌های کشور

مدیر کل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان هم این نمایشگاه را فرصت خوبی می‌داند تا شهرداری‌های شهرهای مختلف کشور از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و تجربیات یکدیگر برای رفع مشکلات شان استفاده کنند.

سید مصطفی اعتصامی بر تلاش دوره ششم مدیریت شهری اصفهان در جهت راه اندازی میز هوشمندسازی تأکید می‌کند و می‌افزاید: هدف نخست میز هوشمند حرکت به سمت شهر هوشمند، ارائه خدمات الکترونیکی در شهرداری و ایجاد مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری است.

او با اشاره به راه اندازی سامانه «اصفهان من» در راستای تحقق این اهداف، می‌گوید: در حال حاضر 140 خدمت در این سامانه قابل ارائه است که برخی به صورت کاملا غیرحضوری بوده و برخی از آنها مراجعات به شهرداری را کم کرده است.

اعتصامی به تلاش شهرداری اصفهان برای راه اندازی اپلیکیشن جامع خدمات شهروندی اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر میز خدمت به عنوان مقدمه این موضوع به صورت تحت وب ارائه شده و خدمات پروفایل شهروندی و باشگاه شهراندیشان را شامل می‌شود اما این اپلیکیشن نیز در سازمان فاوا در حال طراحی است.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 801388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟