روابط بین‌المللی بین دانشگاه‌های ایران و بنگال باید افزایش پیدا کند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، گوسال اعظم سارکار در سومین روز جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل در جمع دانشجویان خارجی و رایزنان فرهنگی که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: برای ما مایه افتخار است دانشجویان ما از کشور بنگلادش در کنار سایر برادران اسلامی خود در ایران زندگی می‌کنند و فرهنگ بنگلادش را در این جشنواره نشان دادند.

وی اضافه کرد: نزدیک هزار سال پیش زبان رسمی کشور ما و کل منطقه بنگال زبان فارسی بود. به همین خاطر از آن موقع با زبان فارسی در بنگلادش آشنایی داریم و ریشه روابط فرهنگی و علمی ما با ایران از آن زمان شکل گرفته است.

e9d4900e-9b36-465d-a2a0-dc31b96d56c3

سفیر بنگلادش در ایران با بیان اینکه بیشتر حروف زبان بنگالی و فارسی مشترک است، تصریح کرد: به همین خاطر ۲ ملت ایران و بنگلادش با هم برادر هستند و با هم مثل یک قلب هستیم.

اعظم سارکار ادامه داد: روابط بین دو کشور بنگلادش و جمهوری اسلامی ایران برای دانشجویان ما خیلی‌مهم است و دانشجویان بنگلادشی علاقه زیادی دارند که در ایران درس بخوانند. به همین خاطر روابط بین‌المللی بین دانشگاه‌های ایران و بنگال باید افزایش پیدا کند و برنامه ما این است که تبادل دانشجو بین ایران و بنگلادش خیلی‌بیشتر از امروز شود.

1bade63f-1e72-4dd9-a298-77934bdf81d5

یادآور شد: امیدواریم در سال‌های آینده واحدهای زبان فارسی و بنگالی در دانشگاه‌های دو کشور تدریس شود و رفت و آمد اساتید ایرانی و بنگلادشی در این دانشگاه‌ها بیشتر شود. ضمن اینکه علاقه‌مندیم اساتید دانشگاهی ما به ایران آمده و زبان فارسی را به شکل عالی یاد بگیرند و در نهایت در بنگلادش و منطقه بنگال این زبان را تدریس کنند.

 

کدخبر: 802850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟