یک هزار و ۹۲۷ فرزند بدسرپرست و بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، فرگل صحاف  در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: تعداد ۲۴ مرکز تخصصی هیات امنایی حدود ۳۲۰ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست را نگهداری می کنند و تعداد یک هزار و ۶۰۷ فرزند بی سرپرست و بد سرپرست نیز در  کنار خانواده و بستگانی که دادگاه حضانت فرزندان را به آنان سپرده است، نگهداری شده و از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی هدف اصلی بهزیستی در زمینه کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را نگهداری آنها در بین خانواده اعلام و اضافه کرد: در راه دستیابی به زندگی مستقل و هدایت فرزندان به این سمت همه ساله برنامه ریزی های اساسی جهت  سربازی، تحصیلات تکمیلی، اشتغال پایدار، ازدواج و نظارت در تمامی مراحل با ارایه هزینه های مربوطه صورت می گیرد.

صحاف یادآور شد: سال گذشته ۱۷ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست آذربایجان شرقی وارد زندگی مستقل شدند.

وی از ایجاد اشتغال پایدار برای تعداد ۶ هزار و ۴۱۳ مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی بهزیستی است، اظهار داشت: اشتغال پایدار و تامین مسکن از مولفه های اصلی توانمندسازی در راستای اقدامات این اداره کل است که برای نیل به این هدف، فراهم کردن امکان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی، پرداخت حق بیمه مددجویان، پرداخت جبران کارایی و ارائه تسهیلات بدون کارمزد به کارفرمایان و تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان انجام می یابد.

صحاف از احداث و تحویل  تعداد ۷۱۲ واحد مسکن مددجویی به مددجویان با صرف اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف در سال گذشته خبر داد و گفت : ۷۲۰ مورد مساعدت جهت تامین اجاره بها نیز در طی مدت مذکور به جامعه هدف انجام شده است و طی هفته بهزیستی امسال نیز تعداد ۱۹۰ واحد مسکونی به اقشار تحت پوشش تحویل داده خواهد شد.

وی مراکز روزانه توانبخشی و مراکز توانبخشی مراقبتی را از مراکز ارائه خدمت به جامعه هدف عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون تعداد ۸۷ مرکز روزانه و ۴۵ مرکز توانبخشی مراقبتی در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی به اقشار تحت پوشش خدمات می دهند.

صحاف افزود: تامین وسایل کمک توانبخشی، خرید خدمات توانپزشکی، تامین ارتز و پرتز توانخواهان، کاشت حلزون شناسایی معلولین در روستاها، کمیسیون معافیت سربازی، پرداخت کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی  و مناسب سازی منازل و خودرو معلولان و مناسب سازی تجهیزات روزمره زندگی از  خدماتی است که جامعه هدف بهزیستی آذربایجان شرقی از آن برخوردارند.

به گفته وی غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک از اهم فعالیت های سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت هاست که تعداد ۷۶ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین با هدف توانمندسازی فرد بهبودیافته و تداوم بهبودی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیسیتی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی و ۱۶۷ مرکز مثبت زندگی در استان فعالیت دارند .

 

کدخبر: 802655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟