بهره‌گیری درست از ظرفیت حج مشکلات مسلمانان را برطرف می‌کند

به گزارش رکنا از قم، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر روز پنجشنبه در همایش بازشناسی حج برای تقویت همگرایی اسلامی در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب در قم همچنین افزود: استکبار جهانی سازمان ملل را درست کرده، و این سازمان دست نشانده ابرقدرت‌هاست و هیچ کشور اسلامی نیز نتوانسته از آن به نفع خود استفاده کند.

وی بیان داشت: سازمان ملل هر وقت هر کاری دلش می‌خواهد، انجام می‌دهد، و قطعنامه علیه فلسطینی‌ها و کشورهای اسلامی صادر می‌کند، اما حج سالی یک بار این فرصت را به وجود آورده که هدف‌های مشخصی را دنبال، و برای رفع مشکلات مسلمانان تدبیر کنیم. 

وی با بیان اینکه همه ساله سران کشورهای اسلامی می‌توانند در این اهداف سهیم باشند گفت: اندیشمندان و متفکران جهان اسلام نیز می‌توانند در این اندیشه سهم عمده‌ای داشته باشند، به شرطی که همه کنار هم قرار بگیرند حب و بغض‌ها را کنار بگذارند.

قاضی عسکر تاکید کرد: هیچ قدرت اقتصادی از کشورهای اسلامی برتر و بزرگتر نیست، حتی اگر از نظر نظامی هم حساب کنیم، امت اسلامی می‌تواند بزرگترین ارتش جهان را تشکیل دهد.

تولیت حرم عبدالعظیم همچنین یادآور شد: کشورهای اروپایی اتحادیه تشکیل می‌دهند، اما ما حاضر نیستیم چهار تا کشور مسلمان کنار هم بنشینیم، منافع شخصی را کنار بگذاریم و برای جهان اسلام تصمیم بگیریم، اگر این کار را کرده بودیم رژیم صهیونیستی همان روزهای اول از بین رفته بود، تمام ضربه‌ای که می‌خوریم به خاطر عدم استفاده از ظرفیت حج است.

قاضی عسکر بیان کرد: امیدواریم اندیشه‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب که حقیقتا می‌شود به عنوان اسناد بالادستی نگاه کرد و بسیار مترقی و عالمانه‌ای نیز است، محقق شود و همه ما بتوانیم بیش از گذشته از برکت‌های حج استفاده کنیم.

همایش بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها، به همت مرکز صلح و گفت‌وگوی دانشگاه ادیان و مذاهب و با پیام آیت الله جعفر سبحانی و حضور و سخنرانی شخصیت‌های علمی و بین‌المللی برگزار شد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 801531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟