دوره آموزشی تب کریمه – کنگو برای قصابان قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  استان قزوین از آنجایی که احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه – کنگو در  صنف قصابان به علت تماس زیاد با گوشت بالا هست لذا روز جمعه مورخ 10 تیر ماه یکی از دامپزشکان اداره کل دامپزشکی راهکارهای پیشگیری از ابتلا بی بیماری تب کریمه –کنگو را برای قصابان تشریح کرد.

از آنجائیکه بیماری تب کریمه می تواند از طریق تماس با گوشت آلوده به انسان منتقل شود لذا یکی از راهکارهای محافظت در برابر ویروس، استفاده از لوازم حفاظت شخصی مثل لباس کار، دستکش و عینک در زمان قطعه بندی کردن لاشه هست که می بایست به جدیت مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه به قصابان توصیه شد: در هنگام خرید دام از تماس مستقین با دام خودداری نموده و در صورت مشاهده کنه روی بدن دام ها از له کردن آنها خودداری کنند و دامهای خریداری شده را حتما در کشتارگاه کشتار کنند که 24 ساعت در سردخانه کشتارگاه نگهداری می شود تا عامل احتمالی بیماری غیر فعال شود.

در پایان این جلسه که به همت اتحادیه صنف قصابان قزوین با حضور نزدیک به 200 نفر از قصابان برگزار شد پوسترهای مربوط به راهکارهای پیشگیری از بیماری بین شرکت کنندگان توزیع شد تا در محل واحد صنفی خود در مقابل دید مشتریان قرار دهند.

 

کدخبر: 800178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟