استان رتبه دوم کشوری در صدور پابند الکترونیکی را کسب کرده است

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه ،مجتبی محمدی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: برای صدور پابند الکترونیکی با تایید دو قاضی مستقر در زندان انجام می‌شود و استان رتبه دوم در کشور را کسب کرده است که در تلاش برای افزایش صدور ۱۲۰۰ پابند هستیم.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های سازمان حرفه آموزی و اشتغال زندانیان است، خاطر نشان ساخت: اولویت سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان است بطوریکه در سال جاری برای ۷۰۰زندانی ارومیه شرایطی فراهم شده تا در زندان باز و در واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند.

مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی

 به ارتقا شرایط زندانیان از لحاظ فضای اسکان و کیفیت غذا اشاره کردو گفت : تاکنون سه هزار و 750 متر از فضاهای موجود بهسازی و بازسازی شده و شش هزار مترمربع فضا نیز برای احداث در جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئولان اجتماعی استان اعتبارات آسیب های اجتماعی آذربایجان غربی را از وزارت کشور مطالبه کنند چرا که به دلیل مرزی بودن، این استان محل سرازیر شدن برخی آسیب ها است اما در پرداخت مطالبات اجتماعی انگونه که باید اعتباری واریز نمی شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با 3 کشور خارجی همسایه است و سرریز جرائم سایر استان‌ها در آذربایجان‌غربی نمود می‌یابد، اظهار داشت: در این رابطه نیز مسئولان استانی باید اعتبارات آسیب‌های اجتماعی را مطالبه کنند چون آذربایجان‌غربی بار جرائم را به دوش می‌کشد خاطر نشان ساخت : برای مثال حضور گروه‌های معاند، ترانزیت کالا و مشروبات الکلی از عراق و ترکیه و همچنین قاچاق انسان، از این استان انجام می‌شود اما خوشبختانه مدیریت مطلوبی انجام شده و آذربایجان‌غربی جزو پنج استان‌ امن کشور به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 796533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟