لغو مجوز مشاورین املاکی که قانون  ٢٠ درصدی افزایش اجاره بها را رعایت نکنند

​به گزارش خبرنگار رکنا، میر علم سیدی با ارائه گزارشی از وقوع جرائم در سطح شهرستان با اشاره به کاهش کلی این امر طی یکسال گذشته تا کنون گفت: جرائمی مانند توهین، ضرب و شتم، رانندگی پر خطر کاهش یافته اما موضوعاتی مانند سرقت، کلاهبرداری و خرید و فروش مواد مخدر افزایش یافته است که میزان افزایش آن ها به نسبت جرائمی که آمار کاهشی داشته اند پایین تر است و به طور کلی وقوع جرم در شهرستان کاهش یافته است.

وی همچنین انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های سطح شهرستان برای بررسی نگاه کارشناسانه و تخصصی به منظور کاهش میزان طلاق را نیز اعلام کرد.

رئیس دادگستری شهرستان سبزوار همچنین با تذکر به مشاورین املاک گفت: در صورت تخلف از افزایش ٢٠درصدی سقف اجاره بها مجوز مشاورین املاک باطل خواهد شد، این تخلف ابتدا در کمیسیون نظارت اداره صمت سبزوار بررسی و در مراحل بعد با تذکر، پلمپ و ابطال مجوز مشاوران املاک همراه خواهد بود.

وی در خصوص تخلفات موسسه آبادانی دیار سربداران نیز خواستار شفاف سازی و ارائه گزارش این موسسه به مردم و نهادهای قضایی و امنیتی شد.

سیدی با اشاره به اینکه هم اکنون بررسی قضایی این موسسه در یکی از شعبه های بازپرسی مشهد در حال رسیدگی است گفت: این موسسه در روند اقدامات خود برای پیشرفت و توسعه سبزوار ناکام مانده است و نتوانسته مشکل اشتغال و به خصوص شفاف سازی در عملکرد خود را صراحتا اعلام کند و باید پاسخگوی افکار عمومی، نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی باشد.

وی با مطالبه صریح از هیات مدیره این موسسه مبنی بر تعریف شفافیت و گزارش های رسیده قضایی مبنی بر تخلفات و عدم کارایی لازم در ایجاد اشتغال و توسعه غرب خراسان بر ضرورت پیگیری قضایی تخلفات این موسسه توسط نهاد قضایی شهرستان تاکید کرد.

کدخبر: 795226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟