سفر رئیس جمهور به استان قزوین دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشت
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، ؛ هشتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر یکشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین و فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.
محمد مهدی اعلایی در این جلسه اضافه کرد: آنچه در قالب اعتبارات تصویب شده بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان است که در مدت سه سال به صورت نقدی تزریق خواهد شد و ما می توانیم طرح های پیش بینی شده را عملیاتی کنیم.
 
image_2022_6_19-17_50_9_285_yXj
اعلایی بیان کرد: چند طرح که پیشران توسعه استان است یا مطالعات آن و یا طرح اجرایی در مصوبات سفر گنجانده شده که برخی در حوزه زیر ساخت و برخی راه و صنعت و تجارت و بازرگانی است که توسعه استان را شتاب خواهد بخشید.

استاندار قزوین تصریح کرد: ادامه متروی هشتگرد به قزوین، تکمیل راه آهن قم، قزوین به رشت موجب اتفاقات خوبی در استان خواهد شد و در سایر بخش ها از جمله آ ، تولید، صنعت و بازرگانی هم شاهد گشایش هایی خواهیم بود که برای مردم اهمیت ویژه دارد.

وی گفت: همچنین در این سفر مجوز چند شهرک جدید صنعتی از جمله شهرک انرژی دریافت شده که توسعه استان را محقق خواهد کرد.

اعلایی اظهارداشت: جزئیات مصوبات سفر رئیس جمهور در یک نشست رسانه ای به اطلاع عموم مردم خواهد رسید تا شهروندان در جریان دستاوردهای این سفر قرار گیرند.

استاندار قزوین در خصوص شورای گفتگو نیز اظهارداشت: در این جلسات در کنار طرح مشکلات و پاسخ مدیران دستگاههای اجرایی بایستی نمایندگان بخش خصوصی هم فرصت پیدا کنند تا دغدغه های خود را مطرح کنند تا تصمیمات درست و جامع تری بگیریم.

در این نشست در خصوص اختصاص زمین برای راه اندازی گمرک در منطقه چرمسازی، پرداخت مالیات واحدهای تولیدی مستقر در استان در محل استقرار، درخواست صدور مجوز برای استفاده از ناوگان خارجی برای صادرات کالا، بهینه سازی مصرف برق و مدیریت مصرف در واحدهای صنعتی، پیگیری خرید برق تولید شده در نیروگاههای مقیاس کوچک و پراکنده بحث و تبادل نظر شد.

 

 

کدخبر: 794596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟