استان قزوین ظرفیت بادی و خورشیدی قابل توجهی دارد
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همایش  معرفی فرصت های سرمایه گذاری درحوزه احداث نیروگاههای خورشیدی در استان قزوین با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رمضانی معاون فنی ساتبا، عابدینی مدیرفنی سازمان صنایع کوچک ایران، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، خلیلی خواه مدیرکل دارایی، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، خلجی مدیرعامل برق منطقه ای زنجان و جمعی از سرمایه گذاران و مدیران واحدهای صنعتی و دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات واحد تولیدی صنعت پلاست آبیار برگزار شد.

فققق

رضا صفاری در این همایش افزود: با کمک مشاور ۱۴ ساختگاه با ظرفیت تولید ۱۷۰۰ مگاوات در استان شناسایی شده و ما حمایت خواهیم کرد تا شهرک انرژی در زمینی به مساحت یک هزار هکتار نیز احداث شود.

صفاری گفت:  بعد از تفاهم نامه جلساتی برگزار شده تا بتوانیم از برق نیروگاههای خورشیدی با ظرفیت ۵ هزار مگاوات که در استان  داریم بخوبی برخوردار شویم.

وی افزود: در سطح کشور نیز  ۱۰۰۰ مگاوات در سقف سوله های شهرک های صنعتی امکان نصب پنل خورشیدی وجود دارد که برای استقرار این نیروگاههای خورشیدی مقیاس کوچک در شهرک های تخصصی هم اقدام خواهیم کرد.

صفاری اظهارداشت: برای تسریع در کار سرمایه گذاران آمادگی داریم پروژه ها در قالب شهرک صنعتی انرژی و از طریق پنجره واحد شکل بگیرد تا هم هزینه ها کمتر شده و هم کارها تسریع شود. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یادآورشد: تلاش می کنیم در شهرک انرژی نیز بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور بتوانیم سرمایه گذاران را از مشوق ها و معافیت های مالیاتی برخوردار کنیم تا انگیزه مشارکت بیشتر شود

 

 

کدخبر: 792873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟