اردوی جهادی کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی بابل در روستای فک برگزار شد

به گزارش رکنا از مازندران،  دکتر فخاری با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف عالی جمعیت و در جهت ارتقای سطح سلامت، آگاهی، فرهنگی، عمرانی و رفاه عمومی و همچنین ارتقای سطح روانی اجتماعی کودکان در شرایط اضطراری، اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل در روستای فک در منطقه بندپی اقدام به برگزاری اردوی جهادی کردند.

وی در همین زمینه ادامه داد: در این اردوی جهادی ۵۰ نفر از دانشجویان، ۲۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و ۱۰ پزشک عمومی و متخصص در قالب تیم های درمانی متشکل از پزشکان عمومی و متخصص، تیم های عمرانی و سازندگی دانشجویی و تیم سحر دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور داشته و طی سه روز در این منطقه به ارائه خدمات بشردوستانه پرداختند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در خصوص تیم درمانی حاضر در این اردوی جهادی بیان کرد: تیم درمانی کانون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل متشکل از پزشکان عمومی و متخصصین قلب، اطفال، دندانپزشک، داخلی، پوست، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشک، شنوایی سنج، بینایی سنج، گفتاردرمانی، ایستگاه های پایش و سنجش سلامت و آزمایشگاه بهداشت محیط طی سه روز حضور در منطقه معاینات لازم و امور درمانی مورد نیاز افراد منطقه را انجام دادند.

دکتر فخاری در همین زمینه ادامه داد: تیم درمانی حاضر در این اردوی جهادی طی سه روز حضور در منطقه با برپایی یونیت سیار دندانپزشکی ۲۱۰ نفر و پزشکان عمومی و متخصص نیز ۱۵۰ نفر را ویزیت و معاینه کردند.

لیلی احمدی معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران  نیز با اشاره به حضور تیم عمرانی کانون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در این اردوی جهادی گفت: اعضای کانون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل که در تیم عمرانی این اردوی جهادی مشارکت داشتند؛ طی برگزاری این اردو فعالیت های داوطلبانه خود را در راستای عمران و آبادانی روستا انجام دادند.

احمدی در همین خصوص ادامه داد: رنگ آمیزی مدرسه، تجهیز و بهسازی سرویس های بهداشتی، فنس کشی محوطه‌ مدرسه و لوله کشی آب شرب روستا به طول یک کیلومتر از جمله خدمات تیم عمران و سازندگی کانون دانشجویی در این اردوی جهادی بود.

 معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران در ادامه به اهداف تشکیل تیم سحر در راستای اجرای برنامه های حمایت های روانی اجتماعی در بلایا اشاره کرد و افزود: طرح ملی سحر در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی _ اجتماعی ناشی از حوادث، توانمندسازی و کمک به کودکان تحت تاثیر از بلایا برای بازگشت به زندگی عادی این افراد راه اندازی شده است.

احمدی درخصوص فعالیت تیم سحر در این اردوی جهادی بیان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی، هنری ویژه کودکان و نوجوانان  روستاهای فک، خلیل کلا، کلاگر سرا، سویلم، خریون، حرکاک، آری، زربوت، زوارک، ویتله از جمله خدمات ارائه شده تیم سحر کانون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل در این سه روز بوده است.

وی در همین زمینه گفت: در این اردوی جهادی کلاس های فرهنگی و هنری برای دانش آموزان برگزار و در پایان 200 بسته لوازم التحریر و جایزه به دانش آموزان اهدا شد.

مازندران/ صدیقه عباسی نیک 

 

کدخبر: 793086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟