برگزاری مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ جهانی و تجلیل از فعالان دانشجویی عضو کانون هلال احمر

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، در این مراسم به همت توسط کانون دانشجویی هلال احمر دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز، در سالن اجتماعات شهید جواد یاری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.
257

 حمید منجم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با تبریک هقته هلال احمر گفت : مردم عزیز کشورمان نشان داده اند که روحیه ایثار و از خود گذشتگی در میان آنها موج می زند و پایه و اساس جمعیتهلال احمر هم همین روحیه ایثار و از خود گذشتگی است ، حضور مردم موجب اعتلا و افزایش فعالیت های هلال احمر می شود و هر جا مردم حضور داشته باشد حضور هلال احمر پر رنگ می شود.

وی ادامه داد : درگاه ورودی هلال احمر سازمان جوانان است و معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ویترین هلال احمر بوده و پرورش نیروهای متخصص امدادی دراین معاونت محقق می شود

وی تصریح کرد : در حوزه بهداشت درمان و توانبخشی هم در عرصه بین المللی حرف برای گفتن داریم و تیم درمان اضطراری ما همواره این آمادگی را دارند که به ماموریت های خارج کشور اعزام شوند .

منجم اظهار داشت : کانون های دانشجویی تاثیر بسزایی در پویایی و تحرک هلال احمر دارند و دانشجویان عزیز می توانند به فعالیت های بشر دوستانه و عام المنفعه در هلال احمررانجام دادند.
258

وی به تحریم های ظالمانه و خلاف قوانین صلیب سرخ اشاره کرد و گفت : یکی از اقدامات خلاف قوانین صلیب سرخ و هلال احمر تحریم هلال احمر جمهو ی اسلامی از ناحیه دولتمردان آمریکا بود ولی با همه این ناملایمات بفضل الهی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بگواهی صاحب نظران بین المللی و صلیب سرخ از جمعیت های برجسته و موفق دنیاست .

دکتر منجم افزود : هلال احمر بر اساس اصول و اهداف خود بدون غرض و بالحاظ بی طرفی بفعالیت می پردازند .

دکتر منجم از دانشجویان خواست نسبت به افزایش جذب دانشجویان در کانون اقدام تا لباس مقدس خدمت هلال احمر را همه عاشقان خدمت به مردم بر تن بکنند

وی ادامه داد: در بحث دانش بنیان و ارائه آموزش های امدادی نیازمند همکاری مراکز علمی و دانشجویان هستیم ..

مدیر عامل استان خاطر نشان کرد : بازسازی و ترمیم ناوگان امدادی که در طول سال‌های گذشته بویژه زلزله ارسباران مستهلک و فرسوده شده جز برنامه های ماست.

259

 

کدخبر: 779003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟