صحت یا کذب ضرب و شتم سالمند سنندجی با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش رکنا از کردستان؛ حسین رسولی اظهار داشت: موضوع ضرب و شتم سالمند سنندجی در مرکز سالمندان بهزیستی استان که روز سه شنبه در فضای مجازی منتشر شد در دست بررسی قرار دارد و بالافاصله استاندار کردستان تیمی را برای پیگیری موضوع بسیج کرد.

وی افزود: با بررسی که توسط این تیم انجام شد اثری از ضرب و شتمی که نشان دهد توسط مراقب این سالمند انجام شده باشد بصورت شفاف برای ما مشخص نشد،ضمن اینکه این فرد دچار هیچ نوع شکستگی نشده اما قستمی از بازوی وی دچار کبودی شده است.

سرپرست بهزیستی کردستان ادامه داد: براساس اظهارات مراقب، وی قصد داشته این سالمند را که از سالمندان بسترگرا بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارد برای نظافت ببرد که به مراقب هتاکی کرده و با وی دست به یقه شده است.

وی اظهار داشت: این مراقب ادعا می کند زمانی که می خواسته دست سالمند را از یقه اش باز کند وی به زمین می افتد و در حمام  نیز یک بار دیگر زمین می خورد و حال بدلیل نبودن دوربین برای ما محرز نیست که کبودی مربوط به زمین خووردن است یا ضرب و شتمی که در فضای جامعه پخش شده است.

رسولی یادآور شد: بر همین اساس و تا روشن شدن کامل موضوع مراقب به مدت یک ماه از کار تعلیق شده و موضوع بصورت جدی مورد بررسی فراتر گرفته و قطعا اگر مراقب مقصر شناخته شود باید پاسخگو باشد.

روز گذشته نیز به دنبال انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و جرح یکی از سالمندان سرای سالمندان سنندج، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان دستور بررسی سریع موضوع و برخورد قانونی لازم را داد.

هم اکنون سه مرکز نگهداری سالمندان در کردستان فعال است که ۲ مرکز در سنندج و یک مرکز در سقز در زمینه نگهداری از سالمندان فعالیت می کنند و در این سه مرکز  در مجموع ۲۲۰ نفر به صورت تمام وقت نگهداری می شوند که بخشی از هزینه های این مراکز توسط یارانه بهزیستی و بخش دیگری با مشارکت خیرین تامین می شود.

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 792904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟