متاسفانه کشت گلخانه‌ای در استان قزوین مغفول مانده
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، رضا افلاطونی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی بهره وری آب با رویکردهای دانش بنیان و اشتغال آفرین که با حضور اساتید دانشگاهی در حوزه آب برگزار شده بود، افزود: حرکت به سمت کشاورزی حفاظتی، کشت دیم با کم خاک ورزی و بی خاک ورزی،استفاده از گیاهان کم آب بر، کشت نشایی‌ و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از مهم ترین مواردی است که باید در اولویت باشد.
افلاطونی بر الگوی کشت و سازگاری با کم آبی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد که منابع آب زیرزمینی به دلیل کشت‌های نامطلوب و آب بر تحت تاثیرات منفی قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه حق استان قزوین در حوزه استفاده از آب‌های سطحی تضییع شده است، گفت: قزوین مبدا و مقصد رودخانه‌های مختلفی در کشور است که از هیچ کدام آن‌ها به نحو مطلوب و قانونی استفاده نمی‌کند، از سد طالقان گرفته تا رودخانه‌های شاهرود و خررود همگی حول قزوین قرار دارند و این استان کمترین بهره را از آن‌ها می‌برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تولید آب اشاره کرد و گفت: بر اساس زنجیره تولید، توزیع و مصرف آب در کشور، فعالیت‌های جهاد کشاورزی در زنجیره اول و آخر آن قرار دارد که باید با توسعه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری و همچنین شیوه مصرف به این انرژی حیاتی تداوم بخشید.

وی یادآور شد: اعتبارات حوزه آب در سفر رییس جمهوری به استان ۱۰ برابر افزایش یافته است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

کدخبر: 792878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟