ضرورت رعایت عفاف و حجاب در سواحل گیلان

به گزارش رکنا از رشت، دکتر اسدالله عباسی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت برگزار شد، اظهار داشت: صدها شبکه تلویزیونی معاند فارسی زبان ، از مسیرهای مختلف سعی در گمراه کردن جوانان و مردم ما دارند و دشمنان، بحث تغییر رفتار را نشانه‌گیری و هدفگذاری کرده و به دنبال رواج ناهنجاری در جامعه هستند.

وی افزود: ما نیز باید روی تفکر و اندیشه کار کنیم و ابتدا معضلات را شناسایی کرده تا به خوبی بتوانیم آنها را برطرف نماییم و در این راستا بایستی دست به‌کار شویم و به جای پاک کردن صورت مسئله ، با حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی، زیست عفیفانه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به بحث آزادسازی سواحل اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در گیلان سواحلی که در اختیار نهادها و دستگاه‌های دولتی بود؛ پس از دستور صریح رئیس‌جمهوری آزادسازی شد و البته این آزادسازی سواحل ربطی به هنجارشکنی ها ندارد چون ما به شدت در سواحل با این مقوله برخورد خواهیم کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: در گیلان ۹ شهرستان با ساحل ارتباط دارند که فرمانداران هر شهرستان، مسئول امور فرهنگی این امر هستند و با مسائلی که باعث ناهنجاری می شود، موظفند برخورد کنند اما ابتدا نیز در این امر و استفاده هموطنان از سواحل، توصیه‌هایی می شود که باید این توصیه ها به خصوص در بخش عفاف و حجاب رعایت شود.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: همچنین ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مناطق پرخطر و طرح های سالم‌سازی پیش بینی شده تا امکانات مناسبی در اختیار مردم در سواحل قرار گیرد و هموطنان به درستی از این نعمت های خدادادی و تفرجگاه‌های ساحلی، استفاده مطلوبی داشته باشند.

دکتر عباسی تأکید کرد که مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، با ارائه بسته‌های فرهنگی مناسب ، بدون موازی کاری، به طور کامل اجرایی شود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 792858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟